דיגיטל וטק

בפעם הבאה שוואטסאפ קורסת: החלופות שאתם צריכים להכיר

התקלה בוואטסאפ גרמה למשתמשים רבים בעולם, וגם בישראל, לרוץ לחפש ולהירשם לאפליקציות מתחרות. קבלו את הרשימה של האלטרנטיבות המרכזיות לאפליקציית התקשורת הפופולארית בעולם, כדי שלא תישארו לעולם בלי דרך לכתוב לחבר'ה
יאיר מור |  3
חלופות לוואטסאפ (צילום pixabay)
זה קורה מדי פעם: תקלה עולמית מונעת מאיתנו לתקשר אחד עם השני בוואטסאפ, וגורמת לרבים לתסמיני חרדה של ממש - איך נתקשר עם החברים? איך נעדכן את הבוס שאנחנו מאחרים? איך נתמקח עם הבייביסיטר על מחירים? איפה נעביר שליפים למבחנים?
לא שאנחנו ב-ice מעודדים העתקה במבחנים, אבל אנחנו בהחלט מעודדים שימוש ביותר משירות אחד לניהול הקשר שלכם עם הסביבה. לכן, אספנו לכם כאן רשימה של כל השירותים שיעזרו לכם לתקשר עם הסביבה כשוואטסאפ קורסת.
1. זה שכולכם נמצאים בו: Messenger
מסנג'ר של מטא (לשעבר פייסבוק) היא האחות הקטנה של וואטסאפ, עם מספר משתמשים לא קטן בהרבה, וסביר להניח שכמע כל מי שאתם מכירים ממילא נמצא בה. אז נכון, בניגוד לוואטסאפ השיחות בה לא מוצפנות כברירת מחדל, כי פייסבוק רוצה את האפשרות לקרוא את כל ההודעות שלכם כדי להתאים לכם פרסומות - אבל אתם הרי תמיד טוענים שזה ממילא לא איכפת לכם, אז למה לא להשתמש בזה?
 
2. זה שכולם אוהבים לרדת עליו: Telegram
טלגרם, שמכונה בישראל "טלגראס" על שם קבוצות המסחר בסמים הרבות שהיו פעילות בה בעבר (כיום זה הרבה יותר נדיר, אגב - וזו בדיוק הסיבה שהסוחרים מציפים אתכם בהודעות SMS). אבל האפליקציה שהוקמה על ידי פאבל דורוב הרוסי ויושבת באמירויות היא הרבה יותר ממרכז פעילות חתרנית - היא מציעה כמעט כל דבר שאפשר להעלות על הדעת באפליקציית תקשורת, החל מהודעות אישיות או קבוצתיות, דרך שיחות קול ווידאו (באיכות ששופרה מאוד בשנה האחרונה, אגב, וכעת היא טובה משמעותית מזו של וואטסאפ), בוטים שימושיים וממשק מושקע להחריד, ברמה שגורמת לאפל להחוויר מבושה. אמנם, בישראל נמצאים בה מעט פחות משתמשים, אך עדיין, כותב שורות אלו מתקשר דרכה עם עשרות אנשי קשר באופן שוטף, ונראה שיש בה מספיק ישראלים פעילים כדי לאפשר להחשיב אותה כחלופה בשלה לוואטסאפ.
3. זה שאף אחד לא באמת צריך: Signal
סיגנל, שנוסדה על ידי המפתח מוקסי מרלינספייק, היא האפליקציה שנחשבת לפופולארית ביותר בקרב משתמשים שרוצים תקשורת מאובטחת. ההודעות בה מוצפנות מקצה לקצה, כך שאף אחד לא יכול לראות אותן, והאפליקציה לא עושה כסף ממכירת המידע של המשתמשים למפרסמים ולממשלות. מצד שני, היא כן אוספת מידע על משתמשים - מספר טלפון ומיקום - כך שכאשר ממשלה פונה אליה, לעתים קרובות אין לה ברירה לפי החוק אלא למסור את המידע הזה. לכן, היא לא באמת טובה בשביל מי שרוצה להישאר אנונימי, ולא באמת טובה בשביל מי שרוצה תקשורת עשירה (המון תכונות לא זמינות בה פשוט מפני שקשה לספק אותן בלי שהמידע יהיה פרוץ). אז למי היא טובה? למי שרוצה את הפוזה של זה שאיכפת לו מפרטיות ולא איכפת לו לסבול משירות גרוע. (כאן שווה לציין כי לאותה משבצת בדיוק נכנסת גם המתחרה המוכרת בכמה שמות, אך בעיקר Matrix ו-Element)
4. זה ששכחנו ממנו: SMS
כן, זוכרים? לטלפון שלכם יש אפליקציה עם הודעות טקסט פשוטות, בלי כל האפשרויות המתקדמות יותר, שעוברות אפילו כשאין אינטרנט. הפסקתם להשתמש בהן לפני שנים בגלל שוואטסאפ היתה חינם בזמן שהן עוד עלו כסף - אבל המצב השתנה, וכיום יש לכם אלפי הודעות כאלו בכל חודש "חינם" (כלומר: כחלק מהתשלום הקבוע על מנוי הסלולר). ולכל מי שיש טלפון יש אותן, בניגוד לכל שירות אחר שאפשר להוריד ואפשר שלא. לכן, אין סיבה לא להשתמש בהן מדי פעם. הרי הן לא נועדו רק לספאם של "טלגראס".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מה לגבי google chat? (ל"ת)
    עידו 11/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    סיגנל לא אוספת מיקום
    אלמליך 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא אוספת רק מספר טלפון כאמצעי הזדהות
    סגור
  • 1.
    וכנראה לא מכירים את המתחרה הכי גדול viber (ל"ת)
    אאט 10/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור