דיגיטל וטק

המצאת כחול-לבן: אפליקציית כושר מונגשת לאימון ספורטאי ספיישל אולימפיקס

במטרה להכין את ספורטאי ישראל למשחקים האולימפיים של הארגון בברלין בקיץ הקרוב ובמטרה לעודד בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית לעשות ספורט, פותחה אפליקציית ספיישל ג'ימי
מערכת ice | 
ספיישל גימי
ספיישל ג'ימי, אפליקציית כושר מונגשת לאנשים ולספורטאים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, אשר פותחה במסגרת תכנית חינוכית מעשית במקס אימפקט ישראל  ועבור עמותת ספיישל אולימפיקס ישראל, הושקה השבוע במסגרת שיתוף פעולה ייחודי של ענקית ההייטק הישראלית איירון סורס, קווין בי, עמותה חינוכית-טכנולוגית לקידום נשים ונערות במדעי המשב, ומקס  אימפקט ישראל הפועלת כמרכז  חברתי לשיתוף פעולה ביזמות אימפקט  (collaborative impact hub) וספיישל אולימפיקס ישראל ארגון הגג לקידום הספורט בקרב בעלי מוגבלויות שכליות והתפתחותיות.
ספיישל אולימפיקס, הנו אחד משלושת הארגונים האולימפיים המוכרים על ידי ה – IOC  (Committee Olympics International) לצד האולימפיאדה והמשחקים הפראלימפיים. הארגון מספק הכשרות, קורסים ומוביל אתיקה מקצועית לצד תחרויות מונגשות בארץ ובחו"ל עבור ילדים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית, התפתחותית תקשורתית לאורך כל השנה בענפים אולימפיים שונים.
 
כאמור, במטרה להכין את ספורטאי ישראל למשחקים האולימפיים של הארגון בברלין בקיץ הקרוב ובמטרה לעודד בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית לעשות ספורט, פותחה אפליקציית ספיישל ג'ימי. מדובר באתר מותאם המתפקד כאפליקציית כושר מונגשת לאנשים ולספורטאים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, שמטרתה לעודד אנשים אלו להתאמן ולספורטאים שכבר מתאמנים, להוסיף לפחות עוד אימון בשבוע. האפליקציה כוללת תוכניות אימונים אישית מבוססות בינה מלאכותית (AI), מבוססת קול ולכן 100% מותאמת לאנשים עם מוגבלויות שכלית התפתחותית. כיום המערכת נמצאת בשלב הבטא וכוללת את ממשק הספורטאי בלבד, כלומר; ספורטאי יכול להיכנס באופן עצמאי או עם מלווה, לעבור את תהליך ההרשמה המותאם ולייצר לעצמו תוכניות אימונים מותאמות אישית לפי המוגבלות איתה הוא מתמודד.
בזמן הקרוב יתווספו לאפליקציה פיצ'רים עתידיים כגון יכולת צפייה בהתקדמות של המתאמן ע"י המאמן/הורה, מענה היקפי לשגרת חיי המתאמן; תזונה, הנחיות והוראות, הקלטות קוליות של הטקסטים על מנת לתת למשתמש חוויה יותר אישית ומונגשת, דשבורד מונגש המשקף את ההתקדמות האישית של הספורטאי, המלצות לסביבת אימון והתאמת המערכת לאנגלית.
שרון לוי בלגנה, מנכ"לית ספיישל אולימפיקס ישראל: "שיעור התמותה של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית גדול משמעותית מהאוכלוסייה הכללית (בממוצע ב- 16 שנה לפחות), עקב חוסר בתשתיות מונגשות וחוסר הבנה או יכולת לבקש הכוונה בריאותית בצורה ראויה. אנחנו בספיישל אולימפיקס שמים דגש משמעותי על פיתוח תשתיות מונגשות, ואפליקציית ספיישל ג'ימי הנה אחת מפיתוחי הדגל שלנו השנה. לאחר מחקר שוק גילינו כי אין מספיק חדרי כושר נגישים לאוכלוסיה עם צרכים מיוחדים ושהעלויות הכספיות לשמירה על אורח חיים בריא גבוהות מאוד. בנוסף, גילינו שקיימות הרבה אפליקציות של כושר ותזונה אך הן אינן מונגשות ומותאמות לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. בנוסף, אוכלוסייה זו בודדת,  שבפעמים רבות אין לה מוטיבציה להתאמן וכי אין באוכלוסיה מישהו שמתזכר לעשות אימון – במרבית המקרים אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית פשוט שוכחים להתאמן וספיישל ג'ימי באה לפתור בעיה זו".
שני כהני, מנהלת אחריות תאגידית באיירון סורס, שהתמזגה לאחרונה עם חברת יוניטי, מספרת: "הייתה לנו הזדמנות לייצר אימפקט כפול:  מצד אחד, מימוש ויישום  הפתרון שהונבט בתכנית החינוכית ב- מקס אימפקט ישראל לידי אפליקציה בעלת ערך משמעותי ואף מאריך חיים לאוכלוסיה שזקוקה לכך. מן הצד השני, המשך מימוש ויישום פיתוח האפליקציה נעשה בשיתוף עם סטודנטיות של קווין בי, ארגון שמקדם מתן הזדמנות אמיתית לנשים בעולם הטכנולוגי ונותן להן קרש קפיצה משמעותי לכניסה לעולם העבודה וההייטק הישראלי".
גל אלג'ם, מנכ"לית קווין בי: "חשב לנו כארגון לרתום טכנולוגיה למטרות חשובות. להצליח לשפר את העולם ולהתמודד עם פערים חברתיים, כלכליים ואוניברסליים בעזרת טכנולוגיה. באופן אישי, אני עוסקת הרבה מאוד שנים בעולמות של נגישות, גיוון והכלה, והעולם של נגישות ומוגבלויות מאוד קרוב לליבי ועסקתי בו בעברי".
גיא הולנדר, מנכ״ל  ארגון מקס אימפקט ישראל: "אנחנו נרגשים לראות את מיזם ספיישל אולימפקס  עולה לאוויר כפיילוט משתמשים ראשוני - מיזם אשר הונבט ופותח במקס אימפקט ישראל (מחזור ד׳ תשפ״א). אנחנו מברכים על כניסת שותפים נוספים וחברות הייטק מובילות להמשך  יישום ומימוש בפועל של אותם פתרונות טכנולוגים-חברתיים אשר  מונבטים כל שנה במסגרת המרחב השיתופי ליזמות אימפקט (collaborative impact hub)".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה