דיגיטל וטק

תגידו שלום לסרטונים באיכות גרועה ברשת

אם יש לכם מחשב חזק, מיקרוסופט מציעה לכם בינה מלאכותית המשולבת בדפדפן שלה ודואגת לכך שלא חשוב באיזו איכות הסרטונים שאתם מנסים לצפות בהם זמינים לכם - על המסך שלכם הם ייראו מושלם
יאיר מור | 
צפייה בווידאו אונליין (צילום bruce mars from Pexels)
בשורה משמעותית למי שנמאס לו שלא כל הסרטונים ברשת מתנגנים לו באיכות הגבוהה שאפשר היה לצפות לה ב-2023: מיקרוסופט הודיעה כי החלה לבחון תכונה חדשה בדפדפן Edge, שמרטשת סרטונים באיכות ירודה בזמן אמת.
התכונה החדשה, שקיבלה את השם הגנרי להחריד Video Super Resolution, מבוססת - איך לא - על בינה מלאכותית, שמנסה להבין מה אמור להופיע בווידאו, ואז מבצעת שתי פעולות: הראשונה היא העלאה של האבחנה (רזולוציה) - כלומר העלאת מספר הנקודות בסרטון; והשנייה היא תיקון של אפקס ה"קוביות" שנגרם מדחיסה של הווידאו, שמאחדת נקודות קרובות בצבעים דומים לקובייה אחידה והורסת את ההדרגתיות.
האפשרות הזו זמינה כרגע רק למשתמשי גרסת הנסיינים של דפדפן אדג', אך צפויה להגיע בקרוב גם ליתר המשתמשים (מן הסתם תוך שלושה חודשים - הזמן שלוקח להוציא שתי גרסאות חדשות לכלל המשתמשים, לפי קצב העדכון הנהוג של אחת לשישה שבועות). כמו כן, מכיוון שהיא דורשת משאבים רבים, היא עובדת רק אם המכשיר מחובר לחשמל (אם מדובר במחשב נייד, כמובן; במחשבים שולחניים אין אפשרות אחרת), רק אם המחשב מצויד בכרטיס גרפי עוצמתי (סדרות RTX20, RTX30 ו-RTX40 של Nvidia, וסדרת RX5700-RX7800 של AMD), רק אם הסרטון אינו מוגן באופן שמחייב תוכנת צד שלישי כדי לנגן אותו ורק אם הגודל שלו הוא לפחות 192 פיקסלים גם לגובה וגם לרוחב (מה שאומר שהסרטונים הראשונים שהועלו ליוטיוב, שגובהם היה 144 פיקסלים, לא יעברו ריטוש) ועד 720p. 
מיקרוסופט ציינה כי לא פחות משליש מהסרטונים שמשתמשי הדפדפן שלה צופים בהם, נכון לתחילת 2023, הם ברזולוציה של 480p ומטה - איכויות ישנות, שנראות ממש גרוע על מסכים מודרניים. הסיבות לכך עשויות להיות או צפייה בסרטון ישן שצולם באבחנה נמוכה, או צפייה באמצעות אתר שלא מספק איכות גבוהה יותר (כן, רשת 13, אנחנו מסתכלים עליכם!), או רוחב פס נמוך ש"זורק" את המשתמש לגרסה באיכות נמוכה של הסרטון. בלי קשר לסיבה, התכונה של מיקרוסופט תהיה מסוגלת לשפר את איכות הצפייה באופן משמעותי, לטענתה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה