דיגיטל וטק

מודל השפה הישראלי שקורא תיגר על ChatGPT

חברת הבינה המלאכותית AI21 Labs משיקה את מודל השפה החדש שלה Jurassic–2, שצפוי לשדרג משמעותית יכולות של ארגונים וחברות לפתח מוצרים ולספק שירותים דיגיטליים מבוססי שפה ותוכן
מערכת ice |  1
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
קרב על מודל השפה הטוב בעולם מעלה הילוך: חברת הבינה המלאכותית AI21 Labs, המשנה את האופן בו אנו קוראים וכותבים אנגלית ושפות נוספות, משיקה את Jurassic-2, גרסה חדשה ומתקדמת למודל השפה של החברה. המודל החדש צפוי לשדרג משמעותית יכולות של ארגונים וחברות לפתח מוצרים ולספק שירותים דיגיטליים מבוססי שפה ותוכן באמצעות ג'נרטיב AI.
לפי מדד HELM של אוניברסיטת סטנפורד, המספק לתעשייה כלים להערכת מודלי שפה בתחום הג'נרטיב AI, מודל השפה החדש של AI21 Labs מדורג שני בעולם אחרי מודל Davinci של OpenAI ומבחינת יכולות ה-API אף מקדים אותו במהירות האחזור וביכולות הסיכום ובדיוק עובדות המובאות בטקסט.
תכונותיו החדשות של Jurassic-2 כוללות: יכולות מתקדמות של ביצוע הוראות (פרומפט) של המשתמש, הודות לאימון מקיף של מודל השפה על דאטה מותאם; תמיכה בשפות נוספות, כגון ספרדית, צרפתית, גרמנית, פורטוגזית, איטלקית והולנדית; אחזור מידע בזמן תגובה המהיר ב- 30% יותר מהמתחרים ובהשוואה למודל Jurassic-1; בסיס מידע ונתונים העדכני ביותר בתעשייה (כשהעדכון האחרון מיוני 22').
המודל החדש של AI21 Labs זמין בשלושה גדלים: Grande, Jumbo ו – Large. שניים מתוכם (Jumbo ו- Grande) מדורגים ברשימת המודלים המובילים של המדד ההוליסטי להערכת מודלי שפה  של אוניברסיטת סטנפורד (HELM), ובכך הופכים את Jurassic-2 לאחד ממודלי השפה המתקדמים ביותר כיום בשוק.
דירוג HELM הוא הדרך האובייקטיבית ומהימנה ביותר כיום בתעשייה להעריך יכולות של מודלי שפה בתחום הג'נרטיב AI. הפלטפורמה מספקת שקיפות מלאה סביב תהליך הדירוג שלה, כולל מאגר קוד רשמי שבאמצעותו משתמשים מכל העולם יוכלו להפעיל עליהם מודלים ולהעריך אותם.
לפי הערכה שביצעה AI21 Labs על גבי פלטפורמת HELM, Jumbo מדורג במקום השני בעולם אחרי דגמי Davinci  של OpenAI עם ציון מצטבר של 86.8% ברמתו; Grande מצליח לייעל עבור את עלויות היצור ומהירות ההפעלה בהשוואה למודלים אחרים, וזאת למרות שהוא קטן מהם עד פי 30; בכך מספק המודל Grande של Jurassic-2 תוצאות מרשימות ביחס לגודלו היחסי.
בחלק מהפרמטרים בתחום ה- API, המודל החדש שלAI21 Labs  אף מקדימים את מודל השפה של OpenAI ונחשבים למובילים בעולם. כך, למשל, לפי חישובי AI21 Labs, זמן אחזור הטקסט של Jurassic-2 של AI21 Labs מהיר פי 3 מזמן אחזור הטקסט של Davinci של OpenAI. בנוסף, יכולות הנאמנות של הטקסט המג'ונרט למקור במודל Jurassic-2 עולות ב- 19% יותר על יכולותיו אלו של מודל השפה Davinci-003 של OpenAI.
כלומר, רמת הדיוק העובדתי של הסיכום המג'ונרט במודל של AI21 Labs גבוהה מזו של OpenAI. פרמטר נוסף בו Jurassic-2 מקדים ב- 18% את Davinci-003 הוא באיכות הסיכום הטקסט המג'ונרט. בנוסף, בפרמטרים של גיוון התוצאות שמספק הטקסט המג'ונרט  וביכולת לשמר את המשמעות מהטקסט המקורי, ה- API של AI21 Labs עולה על זה של OpenAI ב- 33% ו- 8%, בהתאמה.
Jurassic-2 יהיה זמין ב- AI21 Studio, פלטפורמת המפתחים של החברה המאפשרת לבנות יישומים ואפליקציות מבוססי טקסט, כגון עוזרים וירטואליים, צ'ט-בוטים, אפליקציות לניהול תוכן, תוכנות לפישוט טקסט, כתיבה יצירתית ועוד. בחודשיים הקרובים, המודל החדש יהיה זמין לשימוש חינם למשך 30 יום או לשימוש בסכום מצטבר של עד 1000 דולר. בנוסף, לאחר תקופה זו, לקוחות קיימים ייהנו מהנחה של 10% משימוש במודל החדש.
Jurassic-2 מהווה עדכון ל-Jurassic–1, מודל השפה הראשון של AI21 Labs שהושק ב- 2021 ושינה עד מהרה באופן מהותי את האופן בו חברות הטמיעו את השימוש בג'נרטיב AI. מחברת המשחקים Latitude, דרך הצ'אט בוט המותאם אישי שיצרה חברת Harambee  ועד חברת Verb שבנתה כלי כתיבה מיוחד עבור  יוצרי תוכן – כל אלו ומאות חברות נוספות מרחבי העולם השתמשו ב- Jurassic- 1 כדי ליצור אלפי אפליקציות ומוצרים דיגיטליים מבוססות בינה מלאכותית מסוג ג'נרטיב AI הפועלים כיום בשוק לרווחת מיליוני משתמשים.
"כששחררנו לשוק את Jurassic-1, הפכנו לחברה הראשונה שהציעה API פתוח למודל שפה גדול. בכך, מילאנו תפקיד חשוב בהפיכת AI לכלי נגיש עבור חברות, ארגונים  לצורך פיתוח מוצרים דיגיטליים מבוססי שפה ולצורך שימוש יעיל יותר בשפה עבור בעלי עניין, דוגמת מוציאים לאור, סטודנטים, אמנים, אנשי עסקים וחוקרים", אומר אורי גושן, מנכ"ל ומייסד שותף של AI21 Labs. "מודל Jurassic-2 מהווה קפיצת מדרגה בכך שהוא מאפשר למפתחים לבנות יישומים מבוססי טקסט מתקדמים, מדויקים ומהירים יותר."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עברית
    עברית 03/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק שאלה אחת מעניינת והיא לא מקבלת פה שום התייחסות: יש עברית או אין עברית?
    סגור