דיגיטל וטק

דואר ישראל משבית את השירות: אלו הפעולות שלא תוכלו לבצע

לאחר שזוהתה חדירה שבוצעה לרשת מערכות המידע של הדואר ע"י גורם לא מורשה מחוץ לרשת הדואר, הודיעו כי חלק ממערכות החברה הושבתו באופן יזום במהלך החג והן ישובו לפעילות בהדרגה, לאחר שיבוצעו הערכות מחודשות
כפיר אדר | 
דואר ישראל (צילום shutterstock)
ביום שלישי האחרון בשעות הצהריים, זוהתה חדירה שבוצעה לרשת מערכות המידע של דואר ישראל ע"י גורם לא מורשה מחוץ לרשת הדואר, אירוע פריצה כזה הוא חריג מאוד ובדואר שיגרו הבהרה שהסבירה מה קרה. במקביל, לא מעט שירותים מושבתים או מתעכבים במהלך החג.
כחלק מהפעולות שהדואר נקט במטרה לנטרל סיכונים אפשריים אחרי הפריצה ולטפל באופן מיטבי במתקפת הסייבר שעבר, בדואר הודיעו כי חלק ממערכות החברה הושבתו באופן יזום במהלך החג והן ישובו לפעילות בהדרגה, לאחר שיבוצעו הערכות מחודשות.
 
השירותים שלא זמינים כרגע הם שירותי סחר (משלוח חבילות, הזמנת שליחויות, תשלום מכס ועמילות מכס), וחלק משירותי התשלומים למשרדי ממשלה וגופים נוספים (משרד התחבורה, רשות המיסים, ועוד) באתר ובסניפים. כמו כן, ייתכנו עיכובים במסירת חבילות ודואר רשום, כאשר פריטים מסוימים כמו דרכונים יקבלו עדיפות, על מנת להקל על לקוחות הממתינים להם לטובת נסיעות במהלך חופשת הפסח. עוד נמסר מהדואר כי בשל השיבושים יש צפי לעומס פניות למוקדים הטלפונים, וכתוצאה מכך ייתכנו זמני המתנה ארוכים מהרגיל.
מהדואר נמסר: "החברה פועלת מאז על פי הנהלים וההנחיות למקרים כאלה ונעזרת בליווי צמוד של מומחים. ההערכה היא כי האירוע זוהה ונבלם בשלב מוקדם וראשוני, ומבדיקות שנעשו עד כה אין אינדיקציה לנזק או לחשיפה של מידע של החברה או של לקוחותיה".
 
עוד הוסבר: "כמו כן, בבדיקה יזומה שבוצעה, לא נמצאה אינדיקציה המעידה על ניסיון חדירה למערכות בנק הדואר, המופרדות מרשת הדואר. החברה פועלת בתיאום עם גורמי הרגולציה, ממשיכה לחקור את האירוע בסיוע מומחים רלוונטיים, ונוקטת בפעולות על מנת לנטרל סיכונים אפשריים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה