דיגיטל וטק

וואטסאפ והמתחרה הגדולה מאחדות כוחות: האפליקציות עומדות בפני צרה?

הממשל בבריטניה מקדם הצעות חוק לבטיחות ברשתות החברתיות וגם באפליקציות, ומכריח את וואטסאפ, סיגנל ואפליקציות צ'אט נוספות לבצע רפורמות. החוקים נועדו להגן על ילדים ומבוגרים באינטרנט והחמרה בבטיחות הגלישה
מערכת ice | 
וואטסאפ בעדכון (צילום shutterstock)
שירותי ההודעות WhatsApp, Signal ואפליקציות נוספות הפצירו בפני ממשלת בריטניה לחשוב מחדש על הצעת חוק הבטיחות המקוונת (OSB). הם חוששים שהצעת החוק עלולה לערער את ההצפנה מקצה לקצה - מה שאומר שניתן לקרוא את ההודעה רק באפליקציה של השולח והנמען ולא בשום מקום אחר.
השרים רוצים שהרגולטור יוכל לבקש מהפלטפורמות לפקח על משתמשים ולמנוע תמונות של התעללות בילדים. הממשלה אומרת שאפשר לקבל גם פרטיות וגם בטיחות ילדים. "אנחנו תומכים בהצפנה חזקה", אמר גורם ממשלתי, "אבל זה לא יכול לבוא במחיר של ביטחון הציבור".
 
עוד הוסבר: "לחברות הטכנולוגיה יש חובה מוסרית להבטיח שהן לא מסנוורות את עצמן ואת רשויות אכיפת החוק לרמות חסרות התקדים של התעללות מינית בילדים בפלטפורמות שלהן. חוק הבטיחות המקוון אינו מייצג בשום אופן איסור על הצפנה מקצה לקצה, וגם לא ידרוש שירותים כדי להחליש את ההצפנה".
הצעת החוק תאפשר לממשלת בריטניה ולמשרד התקשורת שלה (OFCOM (Office of Communications)) להשתמש בוואטסאפ כדי לסרוק הודעות של משתמשים ולראות אם יש שם התעללות מינית בילדים וכו'. וואסטאפ וסיגנל עכשיו מתאחדות בדרישה מהממשל לשקול מחדש את הצעות החוק שיפגעו בפרטיות של המשתמשים.
אבל, ראש וואטסאפ בבריטניה מאיים להוציא את האפליקציה מבריטניה. הממשל בבריטניה אומר נגד הביקורות שאפשר גם פרטיות וגם בטיחות ילדים - וזה מאבק בכלל כללי על חופש הפרטיות מול התערבות הממשל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה