דיגיטל וטק

מהפכה בשדה הקרב? הנשק מבוסס בינה מלאכותית של צה"ל נחשף

צה"ל ידוע כצבא ששוקד על שמירת העליונות הצבאית שלו באזור, כעת, דיווח חדש מספר על שני כלים מתוחכמים במיוחד שנמצאים בשימוש הצבא כבר זמן רב. הכלים החדישים, מבוססים על בינה מלאכותית מתקדמת
מערכת ice |  1
צילום shutterstock, פלאש 90/ הלל מאיר
צה"ל משתמש בבינה מלאכותית על מנת לבחור מטרות תקיפה אוויריות, כך על פי פרסום ב"בלומברג". על פי הדיווח, צה"ל משתמש בטכנולוגיה החדשה על מנת לזרז את תהליך שרשרת התקיפה, בדיווח לא יוחס לצה"ל שימוש ספציפי במערכת במבצעים כאלה ואחרים.
השימוש בטכנולוגיה מתבצע בעזרת שני כלים. הראשון נקרא "Fire Factory" ומטרתו היא לבחון את מאגר היעדים העצום שיש בידי צה"ל ולצמצם אותם עד לכדי המלצה על יעד לתקיפה ספציפי. הבינה המלאכותית מבצעת את הסינון המדובר ובוחנת לוחות זמנים לפי מזג אוויר, מלאי תחמושת זמין שיש בצבא ואפילו חלוקה לכלים מומלצים לתקיפה.
 
בעזרת הכלי השני, צה"ל מצליח לייעל ולזרז תהליכים לוגיסטיים במהלך שלל פעולות תקיפה ברחבי המזרח התיכון. מערכות אלה כאמור לא עצמאיות לגמרי, הן מפוקחות על ידי מפעילים אנושיים שנדרשים לאשר את ההצעות שהטכנולוגיה מספקת.
המתנגדים למהלך טוענים שלטכנולוגיה זו אין בקרה ושצריך להיזהר מהסתמכות יתר עליה, התומכים טוענים כי היא מסייעת לצמצם פגיעה בבלתי מעורבים ושהיא עדיפה על היכולות האנושיות שכידוע, יכולות לטעות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הטוסטר ואני
    מקרר חכם 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הטוסטר, אני והטסלה שלכם כברנשמיד את כולכם
    סגור