דיגיטל וטק

אפליקציית זום נגד משרד החינוך: "אינם מציגים עובדות מדויקות"

זום מגיבה להודעה שהוציא משרד החינוך הישראלי, בה צוין כי אפליקציית Google Meet מאובטחת יותר מפלטפורמת זום, וכי הוא ממליץ למורים להשתמש בה: "ההודעה אינה מציגה את העובדות במדויק ואינה משקפת את אבטחת הפלטפורמה שלנו"
מערכת ice |  13
זום (צילום unsplash)
בהמשך להודעה שהוציא משרד החינוך הישראלי אתמול (שלישי) בנוגע ללמידה מרחוק, בה צוין כי אפליקציית Google Meet מאובטחת יותר מפלטפורמת זום, וכי המשרד ממליץ למורים להשתמש ב-Google Meet, זאת לאחר שמחבל נכנס באמצע שיחות זום של תלמידים בבית הספר, זום יצאה נגד ההחלטה של משרד החינוך.
זום הגיבה כי "היינו בקשר עם משרד החינוך הישראלי בנוגע להנחיה האחרונה שלו. ההודעה שהוציאה דוברות המשרד אינה מציגה לדעתנו את העובדות במדויק ואינה משקפת את אבטחת הפלטפורמה שלנו. יש לנו מספר הגדרות ותכונות ברירת מחדל שמסייעות למקיימי פגישות זום לגשת ביתר קלות לבקרי אבטחה בפגישות, כולל שליטה בשיתוף מסך, הסרה ודיווח על משתתפים ונעילת פגישות, בין יתר הפעולות. העדיפות העליונה של זום היא האמון והבטיחות של המשתמשים שלנו". 
 
עוד נמסר מטעם זום כי "זום מחויבת לעשות כל שביכולתה כדי לסייע בתקופה קורעת הלב והקשה ביותר הזו שעוברת על מדינת ישראל ובימים האחרונים הצענו את תמיכתנו כדי לאפשר לבתי ספר בישראל להמשיך לפעול מרחוק". 
זום פרסמה מספר מדריכים בנושאי אבטחה ומומלץ להיעזר בהם בשעת הצורך: מדריך למחנכים לשימוש בזום בכיתה. בלוג על שיטות עבודה מומלצות לאבטחת כיתה וירטואלית. בלוג עם הדרכה למשתמשים כיצד למנוע מאורחים לא קרואים להצטרף לפגישות זום. סרטון עם טיפים למניעת שיבושים בפגישות. לזום יש מרכז אמון ייעודי, המכיל הנחיות והמלצות אבטחה ושמירה על פרטיות, כולל הדרכה למשתמשים לאבטחת הפגישות שלהם. בנוסף לכך, זום פרסמה אינפוגרפיקה שמתארת את שיטות העבודה המומלצות למשתמשים להגנה על פגישות הזום שלהם".
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    זום
    אודיה 10/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מסכימה עם מה שנאמר. אני מורה וגם אצלי זה קרה ולצערי התברר שאלו תלמידים שניצלו את המצב למעשה קונדס עלוב. הבת שלי נמצאת בשיעורי זום כבר מאמצע השבוע ולא קרה כלום...
    סגור
  • 11.
    זום
    דנה 10/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משרד החינוך שולח את המורים להשתמש בתוכנות שאינם מכירים עד הסוף , ולכן מתרחשות פירצות מסוג זה . כל השנים המורים השתמשו בזום מאובטח דרך משרד החינוך ולא היו פירצות , אלא אם כן מישהו העביר את הסיסמה לגורם זר .
    סגור
  • 10.
    זום (ל"ת)
    דנה 10/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 9.
    זום
    דנה 10/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא נראה שהמורה שלטה בתוכנה , יש הרבה אופציות בתוכנה שאינן מאפשרות כניסה של כל אדם זר
    סגור
  • 8.
    משרד החינוך רכש את גוגל מחט במקום סום
    לילך בארי 10/2023/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בימים טרופים אלה שהילדים והמורים למדו את פלטפורמת זום החליט המשרד ללמד אותנו פלטפורמה חדשה. זאת מלחמה אין לנו כוח זמן ומצב רוח להתעסק בפלטפורמה החדשה
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    שיספרו את זה תקרובת משפחה שלי שמחבל חדר להן לזום הכיתתי (ל"ת)
    מורה 10/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • זום
    אודיה 10/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש סיכוי גדול שזה היה תלמיד מהכיתה, שכבה או בית ספר אחר. התלמידים מעבירים את קישורי הזום שהמורה שולחת לחברים מבתי ספר או מכיתות אחרות והם נכנסים. ואפילו משתמשים בשמות של ילדים מהכיתה
    סגור
  • 6.
    למידה מרחוק יותר יעילה מכיתה
    ב 10/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לתלמידים בעלי הפרעות קשב שכל גירוי קטן מסביב של 30 התלמידים סביבם מסיח את דעתם, האופציה של למידה מרחוק צריכה להיות כאן מזמן מאחר והיא עם הרבה פחות גירויים חיצוניים ויתר יעילה בנושא.
    סגור
  • 5.
    זום צריכה לפתוח את השיעורים ללא הגבלה לזמן החירום (ל"ת)
    בזיק ויויו 10/2023/12
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 4.
    גוגל מיט זה האח הגדול של משרד החינוך (ל"ת)
    ברכה 10/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    עושים חדר המתנה
    מורה 10/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאשרים רק תלמידים.
    סגור
  • 2.
    איזו צביעות!!!
    רקפת 10/2023/11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    משרד החינוך ועובדיו עדין ממשיכים להעביר הדרכות וישיבות בזום, וזאת לאחר פרסום ההנחיות!
    סגור
  • 1.
    אי אפשר להאמין כאן לכלום
    קרן 10/2023/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זום פלטפורמה מעולה, כמורה למתמטיקה אני יכולה לעשות הרבה יותר דברים לתלמידים שלי מאשר בגוגל מיט אבל בגלל כסף מכפישים חברה אחרת ומדירים את המורים ממנה. עצוב שלא ניתן להאמין לממשלה
    סגור