דיגיטל וטק

"צופים בך כל רגע": ההודעה המלחיצה שקיבלו ישראלים באינסטגרם

אזרחים רבים מקבלים הודעות ברשת החברתית שמטרתן לעורר תבהלה בציבור בזמן המערכה בעזה. מדובר בלוחמה פסיכולוגית, לפיכך יש לשמור על ערנות. המשטרה קוראת לציבור לא להשיב להודעות אלה, להתעלם מתוכנן ולחסום את הפרופיל ממנו נשלחה ההודעה
מערכת ice | 
אינסטגרם (צילום shutterstock)
בשעות האחרונות (ראשון) המשטרה מעדכנת כי התקבלו דיווחים על אודות אזרחים רבים המקבלים הודעות אינסטגרם  מכמה פרופילים - כמפורט בצילום המצורף. מדובר בהודעות כזב (fake news) שיש בהן כדי לעורר תבהלה בציבור בזמן מלחמה. המשטרה מטפלת באיתור וחסימת הפרופילים . 
המשטרה קוראת לציבור לא להשיב להודעות אלה, להתעלם מתוכנן ולחסום את הפרופיל ממנו נשלחה ההודעה. המשטרה תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה לאכיפת החוק האוסר על הפצה או שרשור של הודעות מסוג זה המהוות עבירה פלילית, שבצדה מאסר. המשטרה מוסרת כי תבוא חשבון עם כל גורם אשר ייקח חלק בפעילות הסתה/זריעת בהלה בציבור בזמן מלחמה. 
"משטרת ישראל פועלת כעת לאיתור מקור ההודעות, חסימתן ומיצוי הדין למול הגורם העומד מאחוריהן", מסרו במשטרה. "שומרים על הבית, מנצחים יחד בחזית". מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס, חברת טיקטוק הסירה יותר מ-925,000 סרטונים באזור ישראל, יו"ש ועזה בגין הפרת כללי הקהילה, הכוללים אלימות, דברי שטנה, מידע מוטעה וטרור, כולל תוכן המקדם את חמאס.

המשטרה מטפלת בהסרת הפרופיל (צילום: דוברות המשטרה)
בנוסף, מתחילת המלחמה החברה הסירה ברחבי העולם מיליוני תכנים כחלק מאכיפת כללי הקהילה והמדיניות. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה