דיגיטל וטק

כיתת כוננות בכל מקום: ישראל בדרך לפתרון טכנולוגי שיסייע למערכה?

רשת הקשר האזרחית למקרי חירום שפועלת בעזרת טכנולוגיה של קבוצת YTCOM נכנסת לפעולה. המטרה: לחבר את מנהלי האבטחה ביישובים עם הגורמים הממלכתיים ומאפשרת שיח בתוך היישוב ובין כמה מקומות סמוכים. ניר שאול, בעלי הקבוצה: "ערבות הדדית ולחימה משותפת - זו הדרך הנכונה להתמודדות עם האתגרים הביטחוניים"
מערכת ice |  1
כיתת כוננות (צילום המשרד לביטחון לאומי)
אירועי השבת השחורה הוכיחו לכולם את החשיבות של הקשר והתיאום בין הכוחות השונים וכמה משמעותית ומצילת חיים תקשורת טובה וזמינות של כוחות שיכולים לסייע ולהגיע במהירות לאזורים בהם הם נחוצים. מאז ה-7 באוקטובר קמו בין 600 ל-700 כיתות כוננות חדשות וכן מאות צוותי סיור ומשמר אזרחי, כחלק מלקחי האסון והכנה לאירועים עתידיים.
אותם כוחות אזרחיים לא מחוברים למערכות קשר. יוזמה חדשה, ברוח ההתנדבות של השבועות האחרונים, באה לשנות מצב זה. "מצודה נט", רשת החירום האזרחית שהוקמה עבור מנהלי אבטחה וחירום, פותחת את שעריה ומצרפת את כיתות הכוננות וצוותי הסיור השכונתיים. הרשת תאפשר שיח בתוך כיתת הכוננות ובין כיתות הכוננות ביישובים סמוכים זה לזה וכן בינם לבין מפקדי הרובעים בערים ומנהלי האבטחה ברשויות ובינם לבין גורמי החירום הממלכתיים.
 
הרשת האזרחית נועדה לשפר את הביטחון במרחב הציבורי באמצעות רשת קשר מתקדמת להעברת תקשורת ומידע דו כיווני בעת שיגרה וחירום. מצודה נט נבנתה על בסיס הטכנולוגיה הקרויה voice over cellular ויישום של אפליקציית POC-Push to talk Over Cellular (המחליפה את רשת מירס). טכנולוגיה זו הפועלת תחת השם Easy Talk מוצעת ע"י קבוצת YTCOM המתמחה במתן פתרונות קשר למגיבים ראשונים, מאפשרת הקמת מאות תתי רשתות על בסיס חלוקה גיאוגרפית ואחרת.

ניר שאול (צילום: יח"צ)
Easy Talk נבחרה ע"י החשב הכללי באוצר ואושרה ע"י רח"ל - רשות החירום הלאומית עבור הגורמים הממלכתיים, וביניהם משטרת ישראל, מד"א, כיבוי אש ומערכי האבטחה במשרדי הממשלה ולכן נבחרה גם עבור רשת החירום האזרחית. מנהלי כיתות כוננות ואנשי אבטחה אזרחיים יכולים להתחבר למערכת דרך מכשירי קשר שונים או באמצעות אפליקציה הניתנת להתקנה על כל מכשיר טלפון חכם שתאפשר קשר ישיר בין החברים בקבוצה ובין מפקדי הכוח והכוחות השונים.
  
המערכת מאפשרת חיבור גם למכשירי קשר RF אנלוגיים קיימים, יכולת המאפשרת למנהל הביטחון או לכוחות חבירים לדבר באופן ישיר עם כל איש צוות בשטח גם אם המפקד אינו נמצא בישוב. בימים אילו מוטמעת המערכת בעיר נהריה במסגרת הפרויקט הלאומי "אלומה" המתמחה בהקמת "שומרי השכונות" צוותי חירום שכונתיים. 
ניר שאול, הבעלים של קבוצת YTCOM, הוסיף: "ערבות הדדית ולחימה משותפת, שילוב חכם של הכוחות האזרחיים יחד עם גופי מערכות הביטחון, הוכחה כדרך הנכונה להתמודדות מול האתגרים הביטחוניים העומדים בפני ישראל. כיתות הכוננות ביישובים סמוכים יכולים לסייע כך ליישוב מנותק, בדיוק כמו שקרה בעוטף, באותה שבת נוראית. המערכת הזאת רותמת את היתרונות שבשיתוף הפעולה, ההתנדבות האזרחית האדירה והרוח הישראלית, והיא התרומה הצנועה של YTCOM למוכנות שלנו בחירום ובשגרה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא יהיה כלום -- כי לא ישאר כלום
    חימוש הקנאים? 11/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר אין לנו אימון במשטרת ישראל.  בן גביר של מחנה יגאל אמיר וברוך גולדשיין, מעביר בסיטונאות אקדחים ורובי M16 לסיירות הימין - LA FAMILIA, פורעי הגבעות, המחתרת היהודית... מליציה של מדינת יהודה.   בארחיות נתנייהו  אדריכל הרצח של רה"מ יצחק רבין ז"ל.  במלחמת אזרחים ימחק את החיוך מפרצוף סמוטריך ושטרוק ומרבניהם הכאילו של ידיבות ללא דרך ארץ שמתפפלים לרצח עם ומלחמה גדולה
    סגור