דיגיטל וטק

ההדחה תבוטל? "דירקטוריון OpenAI במגעים להחזיר את סם אלטמן"

טוויסט מפתיע בעלילה: לפי דיווח בארה"ב, OpenAI "בנפילה חופשית" מאז ההדחה המפתיעה של המנכ"ל סם אלטמן ביום שישי. נשיא החברה התפטר במחאה ואחריו עובדים נוספים. הדירקטוריון שחושש מקריסה מנהל עמו מו"מ לחזרה לתפקיד
מערכת ice | 
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI (צילום vecteezy, יוטיוב/ CBS)
דירקטוריון OpenAI נמצא בדיונים עם סם אלטמן כדי לחזור לתפקיד מנכ"ל החברה. כך דווח הלילה באתר The Verge. לפי הדיווח, אלטמן, שפוטר במפתיע על ידי הדירקטוריון ביום שישי ללא הודעה מוקדמת, "אמביוולנטי" לגבי החזרה וירצה שינויים משמעותיים בחברה.
מקור המקורב לאלטמן אומר שהדירקטוריון הסכים עקרונית להתפטר ולאפשר לאלטמן ולנשיא OpenAI, גרג ברוקמן, שהתפטר במחאה, לשוב יחד לחברה. עובדי OpenAI רבים איימו להתפטר בעקבות המהלך המפתיע, והסברה היא שאם אלטמן יחליט לעזוב ולהקים חברה חדשה, העובדים יעזבו וילכו אחריו.

צעד ההדחה של אלטמן נעשה לטענת הדירקטוריון מאחר ו"לא היה כן באופן עקבי במגעיו עימם". לאחר שהודח, OpenAI נמצאת במצב של נפילה חופשית מלבד גרג ברוקמן, שורה של חוקרים בכירים התפטרו גם הם ביום שישי, ורבים נוספים בדרך.
המשקיעה הגדולה ביותר של OpenAI, מיקרוסופט, אמרה בהצהרה זמן קצר לאחר פיטוריו של אלטמן כי החברה "נשארת מחויבת" לשותפות שלה עם חברת AI. עם זאת, המשקיעים של OpenAI לא קיבלו אזהרה מוקדמת או הזדמנות לשקול את החלטת הדירקטוריון להדיח את אלטמן. בתור הפנים של החברה והקול הבולט ביותר בבינה מלאכותית, הדחתו מכניסה את העתיד של OpenAI לאי ודאות בתקופה שבה יריבי החברה דוהרים להדביק את העלייה חסרת התקדים של ChatGPT.
 
מועצת המנהלים הנוכחית של OpenAI מורכבת מהמדען הראשי הישראלי איליה סוצקבר, מנכ"ל Quora אדם ד'אנג'לו, מנכ"לית GeoSim Systems לשעבר, טאשה מקולי, והלן טונר, מנהלת האסטרטגיה במרכז לאבטחה וטכנולוגיה מתעוררת של ג'ורג'טאון. מועצת המנהלים אינה מופקדת למקסם את ערך בעלי המניות, ואף אחת מהן לא מחזיקה במניות ב-OpenAI. במקום זאת, המשימה המוצהרת שלהם היא להבטיח יצירת בינה כללית מלאכותית "מועילה באופן נרחב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה