דיגיטל וטק

משרד האוצר בבשורת ענק: "בוסט" להייטק הישראלי

הודעה משותפת למשרד האוצר, משרד המדע ורשות החדשנות. הממשלה אישרה: חבילת "בוסט" להייטק הישראלי רשות החדשנות תשיק חבילת תכניות להאצה ולחיזוק ההייטק הישראלי

מערכת ice |  2
הייטק-אילוסטרציה (צילום freepik)
משרד האוצר, יוצא בהודעה משותפת עם משרד המדע ורשות החדשנות, שבתום עבודה מאומצת של אגף תקציבים במשרד האוצר ורשות החדשנות הוחלט על השקת חבילת תכניות להאצה ולחיזוק ההייטק הישראלי.
בין התכניות שתשיק הרשות:
השקת קרן הזנק חדשה שתשקיע, לצד משקיעים מהשוק הפרטי, מעל חצי מיליארד שקל בשנה בסבבי הפרה סיד, הסיד וה- A תוך התמקדות בסטארטאפים עם זמינות הון פרטי נמוכה, בעלי עומק טכנולוגי וחדשנות פורצת דרך
השקת קרן יוזמה 2.0 לעידוד השקעות של גופים מוסדיים ישראליים (במודל Fund of funds) בקרנות הון סיכון ישראליות בכ-4 מיליארד שקל של השקעות משותפות ל 5 שנים
קול קורא להקמת חממות חדשות - חממות אלו יהיו גופי השקעה חדשים אשר יכללו גם משקיעים בינלאומיים, אשר יעניקו גיבוי פיננסי ומסגרת תומכת להנבטת סטרטאפים (Venture Creation) בתחומי הדיפטק. אלה יצטרפו לתכניות שכבר הושקו בתקופה האחרונה: ערוץ מהיר שימשיך לפעול, הקמה של מועדוני אנג'לים, הקמת תשעה מרכזי חדשנות אזוריים-תמטיים בפריסה ארצית, הכפלת המענק לשלב הרעיון (קרן תנופה) ועוד.
 
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "אתגרי הביטחון דורשים מאיתנו התכנסות תקציבית, אך אנחנו נחושים להשקיע במנועי הצמיחה. ההייטק הישראלי הוא הקטר של המשק ומוביל את הכלכלה הישראלית ואנחנו נותנים לו בדיוק את הבוסט שהוא צריך בתקופה הזו. התוכנית שאנו משיקים היום תאפשר הזרמת מימון ישירה לחברות הייטק צעירות עם Runway קצר ואף תספק הגדלה משמעותית יותר של כמיליארד דולר לקרנות הון סיכון ישראליות על ידי מתן תמריצים לגופים המוסדיים. 
שר החדשנות מדע וטכנולוגיה, אופיר אקוניס: ״ההחלטה היא בשורה ענקית להייטק הישראלי! ההחלטה על הגדלת תקציב רשות החדשנות, שמטרתה עידוד השקעות בהייטק הישראלי חיונית ביתר שאת והיא מסר לתעשייה הישראלית ולמשקיעים הזרים בעולם כולו״.
דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות: "ההייטק הוא משאב הטבע שלנו ואנו נחושים לעשות כל שנדרש על מנת להבטיח את עוצמתו: היכולת של הכלכלה הישראלית לצאת המשבר תלויה במידה רבה בכך שיפתחו כאן עוד סטרטאפים, חברות ההייטק ימשיכו לצמוח ולמכור, חברות ימשיכו לגייס השקעות וכי הבסיס האיתן של הכלכלה הישראלית ימשיך להוות עבורה גב ומקפצה גם בעתיד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    צריכים להשקיע בקטר חדש ולא בזה שפנה נגדנו. (ל"ת)
    חד וחלק 01/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    הם מבזבזים הון על שביתות, מוציאים כספים ומרד מיסים
    קול העם 01/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואתם מפנקים אותם בכספי המיסים שלי?! חומסים ארורים.
    סגור