השוק

המכון לחדשנות נגד משרד האוצר: "לא נכון לכלכלה ולעתיד המדינה"

כחלק ממהלכי הקיצוץ שהממשלה מקדמת, משרד האוצר הציע לסגור את מטה קהילות החדשנות אשר פועל במשרד הכלכלה והתעשייה. ד"ר יונתן מנוחין, מנכ"ל המכון הישראלי לחדשנות: "המשמעות היא פגיעה בתחומים טכנולוגיים שבהם יש מחסור בהשקעות הון סיכון"
מערכת ice | 
תקציב המלחמה (צילום פלאש 90/ נעם רבקין פנטון, יונתן זינדל, shutterstock)
כחלק ממהלכי הקיצוץ, משרד האוצר העלה הצעה לסגור את מטה קהילות החדשנות שפועל במשרד הכלכלה והתעשייה. מטה החדשנות נולד במטרה לקדם תהליכי שינוי ושיתופי פעולה בענפים שונים, הן ברמה המקומית והן ברמה העולמית.
בהצעת התקציב, הוסבר מטעם משרד האוצר כי סגירת מטה החדשנות הינו צעד יעיל: "מאגדת פעילות של חברות קיימות מהמגזר הפרטי בתחומים שונים במטרה לייצר ערך מוסף באמצעות בניית קהילה. ככל שלפעילות יש ערך לאותם גורמים ששווה את עלותה, יבצע אותה המגזר הפרטי ללא צורך בהשתתפות הממשלה. לכן, מוצע לבטל את השתתפות הממשלה בקהילות החדשנות".
ד"ר יונתן מנוחין, מנכ"ל המכון הישראלי לחדשנות, גוף שמפעיל ומנהל שבע קהילות חדשנות וחברים כ-3,000 סטארטאפים הביע ביקורת בדבר ההצעה: "מוזר להספיד ארגון שמצליח, כמו המכון הישראלי לחדשנות, ארגון מנהלת קהילות חדשנות בנושאים שהשוק לא יכול לקדם.  מוזר עוד יותר לבטל תחום של קהילות חדשנות, קונספט ייחודי ישראלי, אשר מכל העולם באים ללמוד ממנו". 

הצעת משרד האוצר תעמוד להצבעה ביום ראשון הקרוב והיא זו שתקבע האם פעילות מטה קהילות החדשנות יגיע לסופו. על פי ד"ר מנוחין, אותה החלטה תביא עמה השלכות רבות, שכן מטה זה תרם רבות לפיתוחה של המדינה. "המשמעות היא פגיעה דווקא בתחומים טכנולוגיים שבהם יש מחסור בהשקעות הון סיכון כמו בריאות, חקלאות ואנרגיה", סיכם מנכ"ל המכון הישראלי לחדשנות.
לצד העובדה כי המדינה השקיעה במכון הישראלי לחדשנות קצת מעל 6 מיליון שקל, ד"ר מנוחין חושף כי את רוב הכסף הצליחו לגייס ממקורות אחרים: "פילנתרופיה, חסויות ומכירת שירותים. מעט מאוד כסף מול האימפקט. הצלחנו להביא אלפי אנשים להגיע לישראל להשקיע, לרכוש או להקים מרכזי חדשנות. לצערי, ללא תמיכת הממשלה ב-43% מהתקציב, המכון לא יוכל לפעול".
לצד כל אלו, מנכ"ל המכון הישראלי לחדשנות תוקף את החלטת משרד האוצר: "איך נצמיח את היוניקורנים הבאים של המדינה? איך נבטיח ישראל משגשגת ללא ההי-טק. ביטול התמיכה בחדשנות משולל היגיון, כלכלי או ציוני – דווקא כעת, לקצץ במנועי צמיחה בפתחו של משבר זה אבסורד, לא נכון לכלכלה ולא נכון לעתיד המדינה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה