בחירות 2022

סקר מנדטים דרמטי: האם שקד תעבור את אחוז החסימה?

סקר חדש מראה מגמה לטובת גוש הימין, בזכות שתי מפלגות שיורדות מתחת לאחוז החסימה, אלו המספרים המעניינים
מערכת ice |  1
איילת שקד (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי)
הבחירות לכנסת ה-25 מתקרבות לאיטן, ורוב הדרך עוד לפנינו. כעת בסיעות השונות מתחילים לחמם מנועים, ובימים אלה ממש יושבים הקמפיינרים השונים בישיבות לילה סוערות במטרה למצוא את הדרך לשכנע את הבוחרים לשלשל את הפתק שלהם אל הקלפי.
הבוקר (שישי) פורסם סקר של עיתון מעריב, שערכו עבורם "פאנלס פוליטיקס" בהנהלת מנחם לזר. תוצאות הסקר מעניינות במיוחד ומציגות מגמה מעניינת.
 

על פי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום – נתניהו היה מצליח להשיג 61 מנדטים בדיוק. לפי התוצאות, הליכוד זוכה ל-36 מנדטים, הציונות הדתית ל-10, ש"ס ל-8 ויהדות התורה ל-7. מה שנותן את המנדט ה-61 הוא נפילה של שתי מפלגות אל מתחת לאחוז החסימה – מרצ וימינה בראשות שקד.
 

גוש המרכז-שמאל משיג על פי הסקר 53 מנדטים, כאשר יש עתיד בראש עם 23, כחול לבן עם 9 מנדטים, העבודה עם 6 מנדטים וכך גם ישראל ביתנו, תקווה חדשה מוסיפה 5 מנדטים ורע"מ 4. הרשימה המשותפת, שלא ברור אם לפיד יסתייע בהם להקמת קואליציה (ואם הם יסכימו), משיגה שישה מנדטים.
 

למרות התוצאות, יש לזכור שהסקרים מתעתעים, ובתוצאות האמת יכולה להיות דרמה אחרת לחלוטין. הסוקר פרופ' קמיל פוקס העריך השבוע כי הסיכוי של נתניהו להקם קואליציה עובר בשתי אפשרויות: מעבר של כל המפלגות הקטנות כולל ימינה, או הפלה של כולן מתחת לאחוז החסימה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אישה סרוחה
    איציק שקד 07/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שקד הכתירה את לפיד להמשיך למכור את מדינת ישראל. שקד לכלא
    סגור