בחירות 2022

סמוטריץ' מסתבך? ראש העיר שיתמודד מולו בבחירות הקרובות

מרכז הבית היהודי אישר את הצעת יו״ר המפלגה חגית משה - יוסי ברודני יעמוד בראש רשימת הבית היהודי לכנסת ה-25

מערכת ice | 
יוסי ברודני וחגית משה (צילום יחצ)
מרכז הבית היהודי בחר הערב (שני) את יוסי ברודני ראש עיריית גבעת שמואל לעמוד בראש רשימת הבית היהודי אשר תתמודד לכנסת ה-25 לצידה של חגית משה שתמשיך לכהן כיו"ר המפלגה וסגנית ראש עיריית ירושלים. כמו כן נבחרו נציגי מרכז המפלגה בנשיאות ובמרכז המפלגה.
כזכור, כפי שדיווחנו לפני כשבועיים, ברודני הקים מפלגה חדשה שדרכה הוא נכנס לבית היהודי. המטרה היא ככל הנראה לא לקחת על עצמו את החובות הרבים שמצויה בהם הבית היהודי.
 
המשמעות היא אולי כאב ראש נוסף ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', ששאף לאחד תחת מפלגה אחת את כל המפלגות המגזריות, אך לאחר שבן גביר עושה מולו שרירים ומסרב להתאחד איתו באופן מלא, מגיעה גם הבית היהודי.
כאב הראש הזה ייחסך ממנו אם הבית היהודי יבחר להתאחד עם ימינה של איילת שקד, ואז יהיה לו פחות מפלגה להילחם איתה על המקומות ברשימה. כזכור, בבחירות הקודמות התפוצץ המסע ומתן בין סמוטריץ' ליו"ר הבית היהודי חגית משה, ומשה בחרה לפרוש מהמירוץ ולהעניק את התמיכה שלה לימינה בראשות נפתלי בנט.
 
ברודני מכהן בראשות עיריית גבעת שמואל 14 שנים ברציפות משנת 2008. עוד לפני כן היה מנכ"ל של חברת בנייה גדולה. לפני ההצטרפות לבית היהודי, ביטל את חברותו ארוכת השנים בליכוד.
בנאומו לאחר היבחרו אמר ברודני: "בשנים האחרונות נעלמנו מהמפה הפוליטית. נוצר ואקום, ורבים מהציבור דתי-לאומי מרגישים שאין להם ייצוג אמיתי בכנסת. היום יש ציבור גדול שמחפש בית. ציבור שצריך שנציגיו בכנסת באמת יהיו שם בשבילו וישקפו את ערכיו. הבית היהודי הוא הבית הפוליטי של המגזר הדתי-לאומי, המאגד בתוכו דתיים, מסורתיים וחילוניים כאחד, הרואים עצמם חלק בלתי נפרד מהישראלי היפה, המשפיע והתורם במדינת ישראל. אנחנו חוזרים היום לבית היהודי ולמרכז ההשפעה הפוליטי הישראלי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה