בחירות 2022

ח"כ אורית סטרוק: "חוששת שיישפך פה דם"

ח"כ אורית סטרוק מהציונות הדתית במתקפה חריפה נגד שר הביטחון בני גנץ. בריאיון ל-ice היא מזהירה את שר הביטחון גנץ מפני עימות עם המתיישבים ברמת מגרון שעלול לצאת משליטה: "חוששת שיישפך פה דם בגלל המגמות של הדרג הגבוה. לפיד וגנץ רואים בעימות הזה שעת מבחן והם ילכו עד הסוף"
דוד זולדן |  4
אורית סטרוק (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
ארבעה ימים אחרי הפינוי ברמת מגרון שוב הרסו הבוקר כוחות הביטחון מבנים נוספים במאחז ובימין מתחילים לאבד סבלנות. ח"כ אורית סטרוק מהציונות הדתית מזהירה מפני הבאות באם ימשיכו כוחות הביטחון להרוס מבנים במאחז במגרון. 
צווי החירום שהפעיל שר הביטחון גנץ בפעם הקודמת, נבעו משיקולי בחירות?
"להשתמש בצו חירום כפי שניתן ביו"ש כדי למנוע פעילות שהיא בעיקרה מחאתית ואפילו התיישבותית היא לא פרופורצינלית בשום פנים ואופן. חופש התנועה הוא אחד מזכויות היסוד. הצו שהפעיל גנץ נועד למצבי חירום והוא מיותר לשימוש לצורך פעילות שלא מסכנת את מדינת ישראל. גנץ איבד את הבלמים והפורפורציות גם יחד. זו התעללות במתיישבים ואפס הכרה שחיים כאן בני אדם. לא מדובר באירוע חריג בגזרה. אלו פעולות שתנועת נחלה ביקשה לבצע וקורות כל יום וכל היום באותו שטח בדיוק על ידי הרשת הפלסטינית. מערך שלם של השתלטות פלסטינית על קרקעות עליהם אף אחד לא מפעיל צווי חירום ושולח פלוגות מג"ב ועושה סגר על כל יו"ש. איפה ואיפה שזועקת לשמיים. הפרה של זכויות אדם בסיסיות ביותר. מחופש התנועה ועד חופש הביטוי".
 
אולי העלייה לקרקע הבהילה את מערכת הביטחון מפני תסיסה פלסטינית בשטח?
"ראיתי את מערכת הביטחון מתגייסת. מודיעה על עוצר יציאות, מעבירה חיילים קרביים לתפקידי שיטור ומבטלת את חופש התנועה. בלתי סביר בכל קנה מידה של מדינה דמוקרטית שזכויות אדם הן נר לרגליה. זו התנהלות פוליטית של שר הביטחון. גנץ הפעיל צווי חירום לצרכי בחירות. בבחירות הקרובות יש לו מערכה קשה מול יאיר לפיד, מי ינהיג את השמאל והוא רוצה להיות מנהיג השמאל ומנהיג השמאל צריך להיכנס במתנחלים".
תגלו ממלכתיות? תפגינו איפוק?
"לא ננקוט שום צעד של אלימות. זו לא דרכנו. העברתי הנחיה שאם באים לפנות אתכם. לא מתעמתים. דיברתי עם מפקדי הכוחות בשטח. הם מאוד לא מזדהים עם העליהום הזה שנעשה. הם יודעים שמעולם לא נדרשו להקצות סדרי גודל ואפילו כדי לא להילחם ברשות הפלסטינית על השטח. הם גם יודעים שזה בא על חשבון השקעה בביטחון והמלחמה בטרור. הם מאוד לא שלמים עם זה ומאוד לא מעוניינים להתעמת עם המתיישבים".
 
את לא חוששת שעלול להישפך דם? כבר היו מפגינים שנפצעו בסבב העימות הראשון
"בהחלט חוששת שיישפך פה דם בגלל המגמות של הדרג הגבוה. לפיד וגנץ רואים בעימות הזה שעת מבחן והם ילכו עד הסוף ופה אני מפנה קריאה לשותפים הימניים בממשלה הזאת, לשרים שנבחרו בקולות הימין, שיקראו לסדר את שר הביטחון. אבל לצערי כל אחד מהם עסוק בהישרדות הפוליטית שלו. והם לא עומדים על משמרתם כמגני הציבור ששלח אותם לכנסת. סר הביטחון של המחנה הממלכתי הרס הבוקר שוב, פעם שניה תוך פחות משבוע, את הבתים ברמת מגרון. בישיבת הקמפיין הממלכתי הבוקר, תשאלו אותו כמה מבנים פלסטינים בלתי חוקיים הוא הרס בין 2 ההריסות האלה וגם: מה ממלכתי בהחרמת פלאפונים ומניעת צילום. מה יש לו להסתיר?".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ארס
    יהודית 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אישה שאוכלת נושמת רעל
    סגור
  • 3.
    הדגנרל טוויל-דביל שמעביר מיליארדים לר' הטרור הפילסטינית
    מכלוף 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדי שתוכל לשלם למחבלים-רוצחים ובני משפחותיהם רוצה להוכיח את ''יכולותיו' לאדונו אבו-מאזן. הלפידיוט הבור משאיר לטוויל-דביל את העבודה המלוכלכת נגד המתיישבים. כל היישוב היהודי ביו"ש צריך להתגייס כאיש אחד ב-1 בנובמבר כדי לסלק את ממשלת הזדון והשיסוי עם הדגנרלים הפטנים מן הארץ.
    סגור
  • 2.
    מגיב 1 הוא כמו אלה שמעודדים פגיעות פיזיות במי שלא כמוהם
    גדעון ארליך 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומקרקרים "הסתה" " הסתה"
    סגור
  • 1.
    נכון. יישפך פה הרבה דם, בגלל ההסתה שלך וחברייך. דמעות ת
    מני 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 2
    דמעות תנין. המשיחיות שלך ושל חברייך, המשיחיות הנבובה, מסכנת את הציונות ואת קיומה של המדינה. הפטרון שלכם, בנימין נתניהו, השקרן הפתולוגי והנוכל המעוות, מחכך ידיים בהנאה. ככל שהכאוס במדינה יהיה יותר גדול ומסוכן, כך יגדלו סיכוייו להימלט מהכלא.
    סגור