בחירות 2022

נתניהו במאמץ אחרון להעביר את שריון סילמן לסמוטריץ'

על רקע הודעתו הצפויה הערב של יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ בן גביר על ריצה עצמאית לצד אולטימטום לסמוטריץ' - נתניהו בוחש מאחורי הקלעים ויושב על המדוכה. ההצעה שעל הפרק לשריין את ח"כ עידית סילמן לסמוטריץ'
דוד זולדן |  3
נפתלי בנט, עירית סילמן ובינימין נתניהו (צילום יחצ, פלאש 90/ יונתן זינדל, פייסבוק/בנימין נתניהו)
על רקע המשבר החריף בין יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר ליו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', נתניהו במאמץ אחרון להעביר את שריונה של עידית סילמן לסמוטריץ'.
אחרי שדחה את הבקשה לשריין את עידית סילמן בליכוד משיקולים פנימיים ולא בשל חוסר רצון לפתור את הסאגה המתמשכת, נתניהו מצדו מנסה בימים האחרונים להעביר אותה לציונות הדתית כ"מועמדת מוסכמת", אלא שסמוטריץ' לא מתלהב מההצעה ובן גביר טוען שהמקום ברשימה בכלל שלו.
 
יו"ר הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו ביקש ממתפקדי הליכוד אישור ל-5 שיריונים ב-43 המקומות הראשונים ברשימה, אבל גם אצלו נהיה צפוף עם כל השמות שעולים כמועמדים לשיריון ודי לו בצרות שיש לו במפלגתו על אף ההישג המרשים שרשם בבחירות לפריימריז בליכוד. 
אחד השמות הבולטים היה של ח"כ עידית סילמן מימינה, שפרישתה מהקואליציה החלה את גלגול תפוח האדמה הלוהט שהביא לפירוק הקואליציה. אלא שלצד סילמן ישנם עוד שמות שנתניהו "צריך" לשריין בהם כמו עמיחי שיקלי, גל הירש, ארז תדמור, מועמד אתיופי במקום יברקן שנפלט, מועמד דרוזי במקום פאטין מולא, והרשימה כאמור מתחילה להכביד עליו.
כתב גלי צה"ל יובל שגב, פרסם היום כי גורמים בליכוד מקדמים פתרון יצירתי לפיו, השיריון של סילמן יעבור מהליכוד למפלגת הציונות הדתית והיא תשובץ במקום ה-7 המיועד ל"מועמד בהסכמה", כפי שהציע סמוטריץ' לערוץ 12, למרות שהוא אינו מנהל מו"מ בתקשורת. מטרת המהלך כפולה: גם "לעשות שקט" בתוך הציונות הדתית וגם להיפטר מהשיריון של סילמן בליכוד.
 
אלא שבציונות הדתית בינתיים הקפיאו את כל שיחות המו"מ עם בן גביר, ובן גביר מצדו טוען שהמקום ה-7 שייך לו, ולא ל'מועמד בהסכמה'. בעוד שבועיים יתקיימו הפריימריז בציונות הדתית, ונראה שרק אחריהם יהיה יותר קל לעשות את איחוד המפלגות והשיריונים. היום כאמור, יכנס בן גביר מסיבת עיתונאים ובה הוא צפוי להכריז על ריצה לבד ולשגר אולטימטום לשותפו בצלאל סמוטריץ'.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מה קרה שביבי מעוניין להיפטר מסילמן, ו
    צופי 08/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומעוניין להעביר אותה למחנה הציוני כמו סחורה העוברת מיד ליד? הפכה לנטל?! אין לו מספיק ג'ובים לחלק לחברי מפלגתו?
    סגור
  • 2.
    כששניים רבים השלישי יזכה ברווחים
    מיכאל 08/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוצמה יהודית והציונות הדתית רוצים לרוץ לכנסת ברשימות נפרדות, השמאל ירוויח מכך.
    סגור
  • 1.
    הנוכל ממשיך בנוכלויותיו. כמה צפוי.
    לוי 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה הוא לא יעשה כדי להתנער מההבטחה לסילמן, שגם אכלה את הדגים המסריחים וגם תגורש מהעיר. מגיע לה.
    סגור