בחירות 2022

שקד מאשימה את רוטמן: "מתיר את דמי"

סוער בטוויטר: איילת שקד התלוננה על ריאיון שהעניק ח"כ שמחה רוטמן ובו התבטא נגדה וטען בין השאר כי "סיכנה את ביטחון ישראל". רוטמן לא נשאר חייב והגיב באופן פרטני לטענותיה של שרת הפנים, העומדת בראש מפלגת הרוח הציונות

דוד זולדן | 
שמחה רוטמן (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
קרב סוער בטוויטר: ח"כ שמחה רוטמן ממפלגת הציונות הדתית אמר בריאיון ליהודה שלזינגר בישראל היום כי "אם הציבור היה יודע כמה איילת שקד סיכנה את ביטחונה של מדינת ישראל בשנה וחצי האחרונות אנשים לא היו ישנים בלילה".
יו"ר הרוח הציונית ושרת הפנים איילת שקד הגיבה: "הלשון הרע מתירת הדם של רוטמן זה כבר לא באג, אלא פיצ׳ר. עצוב, אבל התרגלתי. מה שמטריד אותי היא העובדה שאת המעשים הללו הוא עושה באצטלה של לשם שמיים ובשימוש ציני בכותרת "הציונות הדתית". מה לציונות הדתית ולהפצת כזה שקר בלי למצמץ? אני פונה למי שעוד מתלבט, אתם מרגישים שהוא שמייצג אתכם?".
רוטמן הגיב: "מילא לאמץ מדיניות שמאל, גם את הטרמינולוגיה? אלמלא העמידה הנחושה שלי ושל סיעת הציונות הדתית נגד הדיל עם עבאס ופריג', חוק האזרחות המתוקן לא היה בא לעולם, ואלפי פלסטינים היו מקבלים מעמד כפי שהבטחת למרצ ולרע"מ. שמח שהיה לי חלק בעצירת הדבר הזה ובהבאת חוק אזרחות מתוקן".
 
שקד בתגובה: "מי שיצר את התקדים המטורף של הצבעה נגד חוק האזרחות שעבר באותו נוסח מילה במילה במשך כמעט שני עשורים, זו האופוזיציה, ולא אף אחד אחר. זו המציאות, והטלת רפש לא תשנה זאת, לא משנה כמה היא לא נוחה".
כאן פירט רוטמן באריכות: "כמו בוויזות, גם כאן צריך להזכיר לך מעט עובדות. אחרי חוק הויזות הלא קיים, מסתבר שיצרנו תקדים מטורף של הצבעה נגד חוק האזרחות שעבר "באותו נוסח מילה במילה במשך כמעט שני עשורים". שנתחיל? חוק האזרחות משנת 2003. שימו לב לנוסח הקצר, כי הוא עבר לדברי איילת בלי שינוי "כמעט עשרים שנה". בוודאי תופתעו לגלות שזה לא ממש מדויק".
"בשנת 2005, בעקבות לחץ פיזי מתון של בג"ץ, תוקן החוק. ולנוסח שכזכור "לא השתנה כמעט 20 שנה", התווספה הקלה משמעותית לטובת הפלסטינים כמובן, שאפשרה להעניק היתרי שהיה לבני זוג של תושבי ישראל, עם הגבלת גיל. גבר מעל גיל 35 ואישה מעל גיל 25. וגם לילדים. לא מדובר בתיקון שולי מדובר בפרצה אדירה, שנכנסו דרכה רבים וכשנמסרו נתונים שבפרעות תשפ"א השתתפו פלסטינים שהם ילדי איחוד משפחות בשיעור כפול מחלקם באוכלוסייה, על אלה מדברים".
"הלאה, נמשיך לתיקון הבא בנוסח שנשאר "ללא שינוי כמעט שני עשורים". התיקון הזה, הפעם מ-2007, מקים וועדה הומניטרית למקרים נוספים. זו הפרצה שדרכה אפשר היה להכניס אלפי פלסטינים ולתת להם אישור הומניטרי. אז הנוסח ש"לא השתנה כמעט עשרים שנה" השתנה באותם שנים פעמיים והוכנסו בו פרצות גדולות בלחץ בג"ץ והייעוץ המשפטי".
"הפעם הבאה שנוסח החוק השתנה היה בשנת 2022. וזה חוק האזרחות בנוסח שלי. וזו הפעם הראשונה מאז נחקק החוק, שהשינוי היה לטובת מדינת ישראל וצמצם את הפרצות שבחוק. 1. לראשונה נקבעה מכסת מקסימום לאישורים שניתנים על פי החוק. 2. הוכנסה חובת שקיפות, כדי שלא נתעורר עם הפתעות של מתן אלפי אישורים כי מנסור ביקש. 3. נקבעה במפורש בחוק פסקת מטרה שמדברת על מדינה יהודית ועל אינטרס לאומי. 4. התווספה הוראה על שלילת מעמד המתקבל מכח החוק מכל מי שעושה מעשה הפרת אמונים.
 
"אבל בדבר אחד שקד צודקת, נוצר תקדים מסוכן. בפעם הראשונה הוקמה ממשלה עם תומכי טרור, שלצורך העברת החוק התחייבה למפלגות קואליציה לאלפי אישורים לפלסטינים שהיו מביאים למימוש זכות השיבה בהדרגתיות. ובפעם הראשונה, ביקשה שרת הפנים להאריך את החוק רק בחצי שנה, כדי להגיע לתיקונים נוספים שייצרו עוד "הקלות" שהם שם מכובס לעוד אלפי אישורים לערביי יו"ש. ועוד תקדים אחד התרחש. בפעם הראשונה חוק האזרחות תוקן באמת, ובנוסח שלי שהתקבל, השינויים היו לטובת ישראל כמדינה יהודית. וזוהי רק ההתחלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה