בחירות 2022

מגיש ערוץ 14 בדרך לשריון בליכוד לכנסת הקרובה?

סקר של מכון סמית בודק שמות פוטנציאליים לשריון ברשימת הליכוד או הציונות הדתית. האם נתניהו או סמוטריץ' יושפעו מהסקר? השמות שעשויים לקרוץ לנתניהו: אראל סגל, משה סעדה ועמיחי שיקלי וגם גל הירש למרות שאינו מופיע ברשימה  
דוד זולדן |  2
חברי הליכוד (צילום גילי יערי פלאש 90)
סקר שמבצע מכון רפי סמית בודק את העמדות של הציבור כלפי אישים מוכרים בחברה הישראלית, ולפי הערכות הסקר נועד לבדוק שמות פוטנציאליים לשריון ברשימת הליכוד או ברשימת ''הציונות הדתית'' לכנסת הקרובה.
משתתפי הסקר התבקשו להשיב האם דעתם על האישים הבאים חיובית או שלילית: עמיחי שיקלי, יעקב עמידרור, אלון דוידי, שולי מועלם, יוסי ברודני, רן ברץ, עודד רביבי, שאול גולדשטיין, קרולין גליק, איילת שקד, ניצנה דרשן לייטנר, ידידיה מאיר, משה סעדה, ארז תדמור ואראל סגל.
הסקר מתפרסם נוכח ההכרעות להן נדרש יו"ר הליכוד בנימין נתניהו שצפוי לשריין מועמדים חדשים במקומות 14, 16, 28 ו-37, כאשר אחד מהם שמור לח"כ עידית סילמן שערקה ממפלגת ימינה.
 
יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מורשה לשריין מועמד אחד בחמישייה הראשונה ומועמד אחד בחמישייה השנייה, אולם כל שריון ברשימה ידחוק לאחור את המועמדים שנבחרו בפריימריז של הליכוד.
סקר שפורסם אמש ב-103FM מעלה כי האיחוד בין מפלגת הציונות הדתית לעוצמה יהודית מניב 12 מנדטים, אך גוש הימין עדיין לא משיג את הרוב הדרוש לו להרכבת ממשלה.
על פי הסקר, שערך מנחם לזר ממכון 'פאנלס פוליטיקס', לו היו הבחירות נערכות כיום היתה מפלגת הליכוד זוכה ל-32 מושבים בכנסת, המפלגה המאוחדת של סמוטריץ' ובן גביר מקבלת 12 כאמור, ש"ס 8 ויהדות התורה 7. גוש הימין מגיע בכך ל-59 מנדטים.
בגוש השמאל-מרכז מקבלת יש עתיד 23 מנדטים, המחנה הממלכתי 13, ישראל ביתנו 5, העבודה 5, מרצ 5 ורע"ם 4. בסך הכל מגיעות מפלגות אלה ל-55 מנדטים. בין שני הגושים נמצאת הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים. מפלגת הרוח הציונית אינה עוברת את אחוז החסימה.
הסקר בחן איחודים נוספים העומדים על הפרק ולפי התוצאות ניכר כי הם לא תורמים למפלגות. כך, לדוגמה, איחוד בין העבודה למרצ מעניק להן 9 מנדטים (במקום 10 כשני מפלגות נפרדות), בשל מעבר חלק מהקולות של מצביעי העבודה ליש עתיד. איחוד של רע"ם ואלי אבידר מותיר את הרשימה הערבית על 4 מנדטים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ערוץ 14.לא לתת את אראל סג"ל.
    רינה 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סעדה זה מתאים לגמרי.
    סגור
  • 1.
    שדרות
    רינה 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק בבקשה אל תיקח את אראל סג"ל ונישאר משועממים בטלביזיה..בוודאי לא את אלון דוידי שלי...כי שדרות תיתמוטט בלעדיו.
    סגור