בחירות 2022

ערוץ 14 לא ייסגר: יש עתיד הפסידה - ותאלץ לשלם

מכה ללפיד: יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, דחה את עתירת מפלגת "יש עתיד" להכריז על ערוץ 14 כ"גוף פעיל בחירות". מפלגת יש עתיד חויבה בהוצאות בסך 20,000 שקל
דוד זולדן |  4
ערוץ 14, יש עתיד (צילום יחצ, פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
הפסד למפלגת "יש עתיד": יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, דחה את עתירת מפלגת יש עתיד, להכריז על ערוץ 14 בטלוויזיה כ"גוף פעיל בחירות". יש עתיד חויבה בהוצאות בסך 20,000 שקלים: 10,000 שקלים לערוץ 14 ו-10,000 שקלים לליכוד.
כזכור, מפלגת "יש עתיד" הגישה עתירה להכריז על ערוץ 14 בטלוויזיה כ"גוף פעיל בחירות" וככזה, כמי שחלות עליו מגבלות שונות מכוח סעיף 10ג' לחוק מימון מפלגות.
העותרים טענו בין השאר כי "שידוריו של ערוץ 14 ופרסומיו ברשתות החברתיות הם פעילות בחירות שכן במסגרתם הוא פועל להפצת תעמולת בחירות לטובת מפלגת הליכוד והעומד בראשה וכי הערוץ תוקף "בצורה אגרסיבית, החורגת מכל קנה מידה סביר של עיתונות" את העותרת ואת המפלגות השותפות.
 
השופט עמית דחה את העתירה וקבע שהעותרת, מפלגת יש עתיד, לא הוכיחה כי הערוץ נוקט ב"פעילות בחירות".
השופט עמית כתב בהחלטתו: "לגופי התקשורת מעמד חשוב בכל הנוגע למימוש חופש הביטוי הפוליטי, במיוחד בתקופת בחירות. חופש הביטוי הפוליטי הוא חלק בלתי נפרד מקיומן של בחירות חופשיות והוגנות, ובאמצעותו יכולים הבוחרים להתרשם מ"שוק הדעות" ולקבל החלטה מושכלת בבואם לשים את פתק ההצבעה בתיבת הקלפי. עם זאת, ההליך הדמוקרטי נפגע אם גופים בעלי הון מטים את הדיון כך שקולם יגבר על כל הקולות האחרים ב"שוק הדעות" תוך פגיעה בשוויון ההזדמנויות בבחירות, ועל כך עמדנו לעיל. סכנה זו גוברת בשוק התקשורת המודרני על מאפייני הכוח והריכוזיות שלו...
"במקרה דנן, איני נדרש לקבוע אם פעילותו של ערוץ 14 נלכדת בקוטב המגנטי של "תעמולת בחירות", וזאת לנוכח ההגדרה של "פעילות בחירות". דומה כי המחוקק ראה לנגד עיניו את הזכות לחופש הביטוי הפוליטי, ובהתאם הגדיר באופן מצמצם מהי אותה "פעילות בחירות". כפי שנראה להלן, העותרת לא הראתה כי פעילות ערוץ 14 שעליה הצביעה, נכנסת לגדרה של הגדרה מצמצמת זו".
"...הן בהיבט הלשוני והן בהיבט של ההיסטוריה החקיקתית והתכלית שעמדה בבסיס החקיקה, לא ניתן לראות בפעילות של ערוץ 14 בגדר "פנייה ישירה לבוחרים בעלי עמדות פוליטיות מסוימות" או בגדר תעמולה באמצעות "מודעות פרסום" כאמור בפסקאות (3) ו-(4) להגדרת "פעילות בחירות" שבחוק. 
"אכן, המחוקק ביקש לקדם ערכים של שקיפות ופיקוח על מימון מפלגות באמצעות גופים חוץ-מפלגתיים, אך תחם את הפגיעה הפוטנציאלית בחופש הביטוי הפוליטי וביכר עיקרון זה על פני הטלת מגבלות על אמצעי תקשורת באופן העלול להביא לסגירתו".

תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    עם פחות מ 1% רייטינג - ניתן לוותר על השופרון (ל"ת)
    anj 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 3.
    הדיקטטור יקבל את המכות שלו. (ל"ת)
    נחום 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    סתימת פיות
    יוסף 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ראש ממשלה זמני יוצא בתביעה לסגור ערוץ 14 זה אומר סתימת פיות ואנטי דמוקרטי ונגד חופש הביטוי וחופש הבעה בתקופת בחירות וטוב דחה בית המשפט את תביעתו של יאיר פלד אם היה ביבי תובע לסגור את ערוץ 12 ודאי היו הפגנות ומעלים את דמותו באש
    סגור
  • 1.
    ערוץ נוראי
    אור 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 3
    מקדם הסתות דתיות לאומניות וגזעניות . הקטע הפוליטי זה ניחא , כל גוף תקשורת יש לו נטייה פוליטית מסוימת .. צריך גוף תקשורת שמקדם ביטחון אישי וציבורי הערכה למסורת ולזכותנו כאן ועם זאת יודע להכיל את כולם בלי להסית או להדיר או להסתיר .
    סגור