בחירות 2022

זהירות: ההתבשמות מתוצאות הבחירות מסוכנת

מערכות הבחירות האחרונות לימדו אותנו שגם מנדטים רבים וטובים למפלגה, לא בהכרח יביאו להכרעה הגושית הרצויה. לפני שצועקים ניצחנו, לפני שאומרים שהחיינו, כדאי לנשום ולחכות לתוצאות האמת, הן יכולות גם להביא להקמת ממשלה וגם למנוע אירועים מביכים מהיוטיוב | טור אורח
עטרה גרמן | 
עטרה גרמן (צילום אברהם אברמס לייב)
"אנחנו סנטימטר מהניצחון" התפאר בני גנץ לפני שלוש שנים בתחילת יום הבוחר הראשון שלו כיו"ר מפלגת כחול לבן. קרוב לשתים עשרה שעות אחר כך הוא עמד על הבמה ובירך בקול נרגש "שהחיינו וקיימנו והיגענו לזמן הזה" בזמן שלפיד הרים ידיו אל על וצעק "נ-צ-ח-נ-ו-!".
הרעה החולה הזו היא ממש לא נחלתם של גנץ ולפיד בלבד. עד היום סרטון ליל המדגמים מכינוס הליכוד באותן בחירות 2019  שנמצא ביוטיוב מתהדר בכותרת "ניצחון ענק לימין". רואים שם את נתניהו ושרה מתחבקים ומתנשקים עם בכירי הליכוד, מנפנפים בידיים למאות הפעילים בקהל שמחזירים לו "ביבי מלך ישראל" "והלילה הלילה שמחה גדולה הלילה".
 
רק תגובה של גולש עייף האירה את עיניי על המשמעות האמיתית "​חברים, לא נקבעו התוצאות לא להתלהב, רק תוצאה אחת נקבעה. אני חוזר לישון", הוא פסק. בהתחשב בכך שאנחנו בשיאה של מערכת הבחירות החמישית בתוך שלוש וחצי שנים, לא היה כאן כנראה לא שהחיינו, ולא הגענו ולא לזמן הזה, יש משהו במה שהילדון כתב.
שלא תבינו, לא באתי להוריד, יום הבחירות הוא חגיגה אמיתית לדמוקרטיה וסוף וקץ למשבר ממשלתנו, אך השמחה הנמהרת שסגלנו לעצמנו בליל המדגמים הפכה לנקודת התורפה של כולנו, ובעיקר יותר מאלו ששמחו בלילה הקרוב הם אולי אלו שיתבאסו בלילה שלאחר מכן. בשלב הזה אי אפשר לדעת מי ראש הממשלה.
קחו לדוגמה את מערכת הבחירות הקודמת, התוצאות בהתאם למערכות בחירות האחרונות לא חוזות בהכרח את פני הממשלה. מישהו האמין לפני שנה וחצי שבנט יישב באותה ממשלה עם מרצ? שנתניהו יסכים לממשלה בתמיכת רע"מ? שלפיד יהיה ראש ממשלה ברוטציה? כל אלו התפתחויות שהתרחשו רק ב-100 יום הבאים לאחר תוצאות מערכת הבחירות.
הסקר האחרון שפורסם ביום חמישי, העניק למחנה לפיד 60 מנדטים ולמחנה נתניהו 60 מנדטים, עזבו שאצל לפיד המספרים לא מתכנסים מאחר והמחנה הממלכתי הטילו וטו על הסתמכות של הקמת ממשלה על הרשימות הערביות, ועזבו שנתניהו לא הצליח להשיג עד כה את המנדט הנוסף הנכסף, מישהו מאיתנו יודע איך תראה הממשלה בשבוע הבא?
התבשמות מתוצאות הבחירות היא לגיטימית ואפילו רצויה, פעילים שעבדו קשה מאד, כספים שהושקעו, ימים ושעות ארוכים שהועברו ברחבי הארץ במטרה להצליח להביא את המפלגה שאת או אתה מאמין מאמינים בה למספר המנדטים הגבוה ביותר, וכשזה אכן קורה, השמחה פורצת גבולות.
אבל מערכות הבחירות האחרונות לימדו אותנו שגם מנדטים רבים וטובים למפלגה, לא בהכרח יביאו להכרעה הגושית הרצויה. לפני שצועקים ניצחנו, לפני שאומרים שהחיינו, כדאי לנשום ולחכות לתוצאות האמת, הן יכולות בעז"ה גם להביא להקמת ממשלה וגם למנוע אירועים מביכים מהיוטיוב, תזכורת לפני שלוש וחצי שנים.
הכותבת: עטרה גרמן, הכתבת הפוליטית של מקור ראשון
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה