בחירות 2022

הימין הכלכלי הפסיד? "דרעי רצה לגזור על זה הון פוליטי"

כך חשף אביעד הומינר-רוזנבלום, יועצו הקודם של שר העבודה והרווחה לשעבר איציק שמוליק, על קידום תוכנית תלושי המזון מצידו של אריה דרעי
מערכת ice | 
אריה דרעי (צילום יהונתן זינדל פלאש 90)
אביעד הומינר-רוזנבלום, חוקר בכיר ומנהל מדיניות ציבורית בקרן ברל כצנלסון, התארח בתוכנית "כסף חדש" של ynet radio ודיבר על תוצאות הבחירות בהיבט הכלכלי. קרן ברל כצנלסון מגיעה מהצד השמאלי יותר של הגישות הכלכליות, אך הומינר-רוזנבלום הדגיש כי "ראינו כי המדיניות הכלכלית של הממשלה היוצאת הייתה מאוד ימנית, יותר מזו של נתניהו".
לדעתו, דווקא ממשלת הימין תקדם צעדים שיותר קרובים לתפיסת עולמו הכלכלית, אך הוא חושב שהמניעים לכך לא יהיו זהים לשלו – "עכשיו אני חושב שהממשלה תקדם צעדים שאני אתמול בחלקם, אבל בסך הכול הם יהיו מאוד פופוליסטיים במובן הלא טוב של המילה".
 
כחלק מהבטחות הבחירות של אריה דרעי הוא הציע את תוכנית תלושי המזון לעניים ולנזקקים. לטענתו של הומינר-רוזנבלום, שהיה היועץ של שר העבודה והרווחה איציק שמולי, הוא עשה זאת גם בעבר וזה קרה "בגלל שהוא רצה לגזור על זה הון פוליטי", הדגיש הומינר-רוזנבלום והסביר כי הפעולה היא נטו לבוחריו ולא לכלל העניים. "התעקש שזה יהיה במשרד הפנים ולא במשרד הרווחה והתעקש על קריטריונים של מומלצים על ידי אנשי מקצוע, אלא בעיקר מותאמים למשפחות החרדיות".
כאשר נשאל מי לדעתו יכול להיות שר האוצר, הפתיע. "מכל האופציות של השולחן הייתי רוצה שגפני יהיה שר האוצר", בחר את שמו של סגן שר הדתות לשעבר והסביר, "הוא היה בוועדת הכספים ועשה הרבה דברים טובים שהציבור לא מכיר ושהיו באמת לטובת החלשים והעניים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה