בחירות 2022

סמוטריץ' נגד הכדורגל בשבת: "המנהלת פועלת באופן חד צדדי"

עוד לא הספיק להיכנס לממשלה וכבר מקדם בצלאל סמוטריץ' סוגיות של דת ומדינה ודורש ממנהלת ליגות הכדורגל להפסיק לקיים משחקים במהלך השבת
דוד זולדן |  3
בצלאל סמוטריץ' נגד הכדורגל בשבת (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' עוד לא נכנס לממשלה וכבר מקדם רפורמות בסוגיות של דת ומדינה. היום הוא מצהיר שיאבק נגד הקדמת משחקי הכדורגל בשבת בעקבות כניסת שעון החורף לתוקף. עקב המעבר לזמן חורף, שיבצה מנהלת הליגה יותר משחקים בשעה מוקדמת בשבת האחרונה, דבר שעורר את תגובתו החריפה של סמוטריץ'. במכתב חד ונוקב ליו"ר מנהלת הליגה ארז כלפון הביע סמוטריץ' את עמדתו נגד הקדמות שעות המשחקים.
"בשבוע שעבר פורסמה הודעה על ידי מנהלת הליגות בכדורגל בה הודעתם שהחל מהשבת האחרונה יוקדמו חלק ממשחקי הכדורגל בליגה הישראלית לשעות הצהריים המוקדמות של שבת", כתב סמוטריץ'. "הנימוקים של המנהלת להצהרה 'חגיגית' זו הייתה כדי למשוך כמה שיותר קהלים למגרשים ובפרט משפחות, ילדים וחיילים. מדובר בהודעה תמוהה מאוד, מאחר שמדובר בשבת הראשונה החלה בזמן שעון חורף כשהשבת יוצאת מוקדם מהרגיל. אני מברך על הרצון למשוך קהלים חדשים למגרשי הכדורגל, משפחות, חיילים, פריפריה, כולם. אך חמורה בעיניי ההתעלמות והאטימות כלפי ציבור כל כך גדול.
סמוטריץ' כתב כך: "הציבור הדתי והמסורתי בישראל לוקח חלק מרכזי בכלל התחומים והעשייה. בביטחון, בחינוך, בכלכלה, בטכנולוגיה, ברפואה ועוד ועוד. בשנים האחרונות נפתחו גם שערי התרבות והתקשורת ונדמה שרק ענף הכדורגל מתעקש לסגור את שעריו בפני ציבור זה. מצער מאוד לראות שמבחינתכם קהלים חדשים אינם כוללים את קהל האוהדים שומר השבת והמסורת בישראל. בחרתם להתעלם בצורה בוטה מקהל גדול של שחקנים, ילדים ומשפחות".
עוד ציין סמוטריץ' כי "ציבור שומרי השבת והמסורת בישראל מהווה כמחצית מאזרחי ישראל ועל כן מדובר בהדרה הגדולה והסדרתית ביותר במדינה המתרחשת בהובלתכם מדי שבוע. בשנה וחצי האחרונות התכנסנו עם נציגי משרד הספורט ברצון לפתוח את השערים ולצמצם את הדרת הילדים והמשפחות שומרות השבת מהמגרשים, נדמה שרוח השר והמשרד לצמצום ההדרה אינה חלחלה כלל וכלל למשרדי המנהלת שממשיכה לפעול באופן פטרוני ודורסני".
סמוטריץ' מעדכן כי "בישיבות שהתקיימו עם נציגי ההתאחדות והמנהלת הוצגו לכם מספר רעיונות יצירתיים על ידי יחד עם פעילי 'שבת וכדורגל לכולם', רעיונות שבכוחם לשמר ואף להרחיב את כמות המשחקים המוקדמים בשבתות וחגים תוך התחשבות בכלל האוכלוסיות בישראל. חשוב לזכור שגם בקרב החיילים הקרביים היוצאים לחופשת השבת ישנם אחוז גדול מאוד של חיילים שומרי שבת. מגיע גם להם ליהנות ממשחקי כדורגל במוצאי שבת. לצערי הצעות אלו לא נבחנו בצורה ראויה ומנהלת הליגות בחרה לפעול באופן חד צדדי בנושא".
לסיום אומר סמוטריץ' כי "בפגישה שקיימתי עם בעלי זכיין השידור נאמר במפורש שהזכיין לא יהווה מכשול להסדרת המשחקים בזמן סביר לאחר יציאת השבת. בשבתות שבהן חל שעון חורף במשך מעל מחצית מהעונה אפשר ורצוי לשבץ משחקים מוקדמים ככל האפשר. מעבר לכך, אפשר לקדם מחזורים חגיגיים ומשפחתיים כנהוג בחו"ל בזמן מועדי ישראל לאורך השנה. אנחנו נמצאים בימים בהם הקריאות לשיתופי פעולה, הידברות וכבוד הדדי מציפות את גלי האתר - אני שב וקורא לכם בואו נתכנס ונייצר מתווה שיפתח את שערי הכדורגל לכולם. פעולות חד צדדיות הן המוצא האחרון שכדאי לכולנו להתרחק ממנו. אני תקווה שפניתי תיפול על אוזניים קשובות, אין לי ספק שעם רצון טוב ניתן למצוא מתווה מצוין שיקדם את מכלול האינטרסים של כלל הרצונות והקהלים בכדורגל. הדרת מחצית מהציבור הישראלי מהכדורגל הן כצופים והן כמשתתפים פעילים חייבת להיפסק, מדובר בצעד שאינו דמוקרטי, אינו ספורטיבי ואינו יהודי".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מסכנים הביביסטים...ייאלצו ליקרוא ספרים בשבתול (ל"ת)
    רן 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אוהדי כדורגל שהצביעו סמוטריץ:
    כדור נוצה 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    'אפשר לשנות הצבעה למנסור עבס?'
    סגור
  • 1.
    מחרבנים על תפיסתויך המשיחיות. יהיה כדורגל בשבת!
    מנדי 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לא טוב לך, סמוטריץ'? סע לאפגניסטן.
    סגור