השוק

החלום האמריקני הולך ומתרחק: ריבית המשכנתאות מתקרבת ל-7%

המשכנתא בריבית קבועה ל-30 שנה הייתה בממוצע של 6.90% בשבוע שהסתיים ב-22 בפברואר, עלייה מ-6.77% בשבוע הקודם. הערכה: האינדיקציות שהתקבלו מהפדרל ריזרב לפיהן אין תכנון להוריד את הריבית מאוחר יותר השנה, השפיעו על העלייה. איגוד בנקאי המשכנתאות: כמות הבקשות ירדה ב-10.6%
מערכת ice | 
משכנתא (צילום freepik, pixabay)
שיעורי ריבית המשכנתאות טיפסו זה השבוע השלישי ברציפות, והתקרב ל-7%, כך פורסם הבוקר (שישי) בסוכנויות הידיעות. המשכנתא בריבית קבועה ל-30 שנה הייתה בממוצע של 6.90% בשבוע שהסתיים ב-22 בפברואר, עלייה מ-6.77% בשבוע הקודם, לפי נתונים של פרדי מאק שפורסמו ביום חמישי. לפני שנה, הריבית הקבועה הממוצעת ל-30 שנה הייתה 6.50%.
ריבית המשכנתא רשמה תנודות קטנות יותר במהלך החודשיים האחרונים, לאחר ירידה מהשיא של השנה שעברה, 7.79%, שנרשם במהלך חודש אוקטובר. התעריף הממוצע נע קרוב ל-6.6% במשך יותר מחודש, מה שהביא לשיפור סיכויי סבירות עבור רוכשי דירות שנאבקו באחד מהשווקים הפחות משתלמים מזה עשרות שנים.
עם זאת, בשבועות האחרונים, כשהשוק מקבל אינדיקציות מהפדרל ריזרב לפיהן הוא לא יוריד את הריבית שלו עד מאוחר יותר השנה, ריבית המשכנתאות עלתה במגמה גבוהה יותר. לעת עתה, ייתכן שרוכשי דירות עתידים להתאפק. אין ספק כי המשבר הנוכחי גורם לכמה צעירים אמריקנים להתרחק מחלום הדירה. הבקשות למשכנתאות ירדו ב-10.6% ב-16 בפברואר ביחס לשבוע שקדם לו, כך לפי איגוד בנקאי המשכנתאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה