השוק

שופרסל שוברת שיאים: רווח נקי של 323 מיליון שקל

הכנסות הקבוצה בשנת 2023 הסתכמו בכ-15.2 מיליארד שקל בהשוואה לכ-14.7 מיליארד שקל בשנת 2022, גידול של כ-3.6%. המכירות בסניפים זהים  גדלו בשיעור של כ-2.1% בשנת 2023 לעומת שנת 2022.  הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2023 הסתכם ב-133 מיליון שקל (כ-132 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ומהווה שיא רבעוני
מערכת ice |  2
אורי וטרמן, מנכ"ל שופרסל (צילום אלעד גוטמן, Magma Images, shutterstock)
אחרי שעברה לשליטת האחים אמיר, שופרסל פרסמה היום [רביעי] את הדוחות הכספיים שלה ודיווחה על הכנסות הקבוצה ברבעון הרביעי שהסתכמו בכ-3.906 מיליארד שקל, המהווים גידול של כ-7% לעומת כ-3.649 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בסניפים זהים  גדלו בכ-6.9% ברבעון הרביעי לשנת 2023 לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הכנסות הקבוצה בשנת 2023 הסתכמו בכ-15.2 מיליארד שקל בהשוואה לכ-14.7 מיליארד שקל בשנת 2022, גידול של כ-3.6%. המכירות בסניפים זהים  גדלו בשיעור של כ-2.1% בשנת 2023 לעומת שנת 2022.  הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2023 הסתכם ב-133 מיליון שקל (כ-132 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ומהווה שיא רבעוני עבור החברה לעומת רווח נקי של כ-3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (כ-2 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), שנבע מתכנית התייעלות שיושמה.
 
הרווח הנקי בשנת 2023 הסתכם בכ-323 מיליון שקל (כ-312 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) בהשוואה לרווח נקי של כ-2 מיליון שקל בשנת 2022 (כ-1 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות). הכנסות מגזר קמעונאות ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-3.625 מיליארד שקל, גידול של כ-7.5%, לעומת כ-3.372 מילייארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, שנבע בעיקר מגידול במכירות בחנויות שופרסל.
הכנסות מגזר קמעונאות בשנת 2023 הסתכמו בכ-14.054 מיליארד שקל, גידול של כ-3.7% לעומת כ-13.558 מיליארד שקל בשנת 2022. הרווח התפעולי במגזר קמעונאות הסתכם בכ-471 מיליון שקל ובשיעור של 3.4% מההכנסות בהשוואה לכ-271 מיליון שקל ובשיעור של כ-2.0% מההכנסות בשנת 2022.
הכנסות מגזר Be הסתכמו ברבעון הרביעי בכ-259 מיליון שקל בהשוואה לכ-255 מיליון שקל, גידול של 1.6%. המכירות בסניפים זהים קטנו בשיעור של כ-1.1% בעיקר כתוצאה מהשפעת מלחמת חרבות ברזל אשר הובילה לירידה בפעילות סניפים הממוקמים ביישובי העוטף ובצפון הארץ וכן באזורי תיירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי במגזר Be ברבעון הרביעי הסתכם בכ-5 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע משיפור בשיעורי הרווחיות ביחס לאשתקד, בין היתר כתוצאה משינוי בתמהיל המכירות ומתהליכי התייעלות.
הכנסות מגזר Be הסתכמו בשנת 2023 בכ-1,036 מיליארד שקל בהשוואה לכ-1.045 מיליארד שקל בשנת 2022, קיטון של 0.9% אשר נבע בעיקר מהשפעת הקורונה על מכירות אשתקד. המכירות בסניפים זהים קטנו בשיעור של כ-1.9% לעומת שנת 2022 ובנטרול מוצרי קורונה, גדלו בכ-2.7%. הרווח התפעולי במגזר Be צמח והסתכם בכ-17 מיליון ש"ח לעומת כ-3 מיליון ש"ח בשנת 2022. הגידול נבע משיפור בשיעורי הרווחיות ביחס לאשתקד, בין היתר כתוצאה משינוי בתמהיל המכירות ומתהליכי התייעלות.
בשנת 2023 נתח מכירות המותג הפרטי עמד על כ-27.0% לעומת כ-27.2% בשנת 2022. הקבוצה תמשיך להרחיב משמעותית את מגוון מוצרי המותג הפרטי כדי להציע ללקוחותינו אלטרנטיבה איכותית ואטרקטיבית תוך קידום התחרות בתחום המזון ומוצרי הצריכה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    דופקים את הציבור, אז מגיע להם להרוויח
    לקוחה פראיירית 03/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם. אין ספק רשתות השיווק רוכבות על הגב של הציבור שגם כך קורס. אבל שטויות אנחנו לא מתלוננים.
    סגור
  • 1.
    פרגון
    אבנר 03/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרגון ליור והמנכל אל זה שהצליחו להוציא חברה מבוץ עמוק נקווה שהאחים אמיר יעמדו ביעדים האלא
    סגור