השוק

ג'נריישן קפיטל: זינוק של כ-70% ברווחי שנת 2023

קרן ההשקעה בתשתיות, ג'נריישן קפיטל סיימה את השנה עם רווח של 345 מיליון שקל שהוא רווח גבוה בכמעט 70% מהרווחים ב-2022; ארז בלשה: נמשיך לצמוח תוך שימוש במקורות פנימיים
ניצן כהן | 
בורסה (צילום shutterstock)
קרן ג'נריישן, פרסמה את דוחותיה הכספיים ל-2023 ואת תוצאות הרבעון הרביעי לשנה. הרווח לפני מס בשנת 2023 הסתכם בכ-345 מיליון שקל, לעומת כ-204 מיליון שקל בשנת 2022, עליה של כ-69%.
ה-FFO (חלקה של ג'נריישן ב-FFO של ההשקעות, מבוסס על איחוד יחסי, בניכוי עלויות מטה ותשלומי ריבית לאורך הפורטפוליו לרבות ברמת הקרן) הסתכם בכ-335 מיליון שקל, ומשקף מכפיל של כ-2.5 ביחס למחיר המניה הנוכחי. עליה נרשמה גם בתשואת הקרן על ההשקעות שהסתכמה בשנת 2023 בכ-14.21%, לעומת כ-12.5% תשואה בשנת 2022. התשואה על ההון לפני מס הסתכמה בכ-17.32%, לעומת כ-11.40% בשנת 2022.
 
תזרים המזומנים שעלה לקרן מהשקעות הפורטפוליו הסתכם בכ-122 מיליון שקל, לעומת כ-104 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. סה"כ יצרו ההשקעות בשנת 2023 תזרים פנוי של כ-192 מיליון שקל, כשחלק ניכר ממנו הושקע בפלטפורמות ההשקעה לצורך המשך התרחבותן.
בהשקעות הקרן נרשמו שיפורים בביצועים וכן התקדמות משמעותית בפרויקטים השונים על אף השנה המאתגרת, נתון אשר משקף את יציבות ההשקעות. נכסי הקרן בתחומי האנרגיה, הסביבה והתחבורה הציגו ביצועים טובים והמשיכו להפגין יציבות.
בתחום האנרגיה, השיקה השנה הקרן את חברת האנרגיה PowerGen, חברת חשמל פרטית אינטגרטיבית בשוק הישראלי. החברה הינה בבעלות מלאה של הקרן ותמזג תחתיה את כל פעילות החשמל הכוללת היקף ייצור חשמל משמעותי במגוון טכנולוגיות. 
PowerGen תפעל באופן סינרגטי לאורך כל שרשרת הערך – מייצור ואגירת חשמל ועד לאספקתו לצרכן הסופי. PowerGen חתמה על מזכר הבנות עם חברת בזק להקמת מיזם משותף לאספקת חשמל, שיהווה שחקן משמעותי ומוביל בשוק החשמל בישראל.
לאחרונה הודיעה הקרן על מינויו של האלוף (במיל') יואב הר-אבן למנכ"ל PowerGen. בשנה החולפת השלימה הקרן את רכישת מלא האחזקות ברפק אנרגיה ובסולגרין. PowerGen מקדמת את הקמתן של מספר תחנות כוח, פרויקטי אנרגיה מתחדשת ומתקני אגירה שבבעלותה, המצויים בשלבים שונים של אישורים תכנוניים, וזאת לאור הביקושים הגואים בשוק החשמל.  
בתחום הסביבה, חברת BlueGen פועלת בתחום הזכיינות (פרויקטי PPP) כולל פרויקטים בהקמה בהיקפים גבוהים. בחטיבת הזכיינות ל- BlueGen מחזיקה בשני מתקני התפלה, ובשנה החולפת היא החלה בהקמת שני פרויקטי פסולת גדולים – "זירו וויסט" שהוא מתקן ייחודי ומתקדם למיון ומחזור פסולת עירונית במתחם השפדן, המספק פתרון קצה לפסולת חלף הטמנה ועתיד לשרת את מחוזות תל אביב והמרכז.
מתקן "דיה" לטיפול בפסולת אורגנית הממוקם באזור אשכול. בינואר 2024 זכתה החברה במכרז BOT גדול להקמה ותפעול של מתקן לטיפול במי תהום מזוהמים באזור תעש רמת השרון. החזקתה של BlueGen בחמישה פרויקטי תשתית לאומית, מבטיחה, לטענת ג'נריישן, מימד של יציבות עם תזרימים ארוכי טווח והגנות מדינה לשנים רבות.
בתחום התחבורה בישראל, בשנת 2023 בון תור הגדילה נתח שוק תוך שמירה על רווחיות, זאת בין היתר על ידי צמיחה אורגנית בסגמנטים השונים, והקמת שני אשכולות חדשים במטרופולין, אשכול אונו-אלעד ואשכול השרון המחודש. האשכולות החדשים יהפכו את מטרופולין לחברת התחבורה הציבורית השנייה בגודלה בארץ במונחי ק"מ שירות.
ארז בלשה, מנכ״ל קרן ג'נריישן: "לאחר מספר שנים של בניית פורטפוליו השקעות, בשנה החולפת התמקדנו בחיזוק השליטה של הקרן בהשקעות הליבה תוך ביסוס פלטפורמות מובילות ודומיננטיות בתחומי התשתיות המרכזיים בישראל. השקעות הקרן הינן השקעות יציבות לטווח ארוך, הפזורות תחת חברות ופרויקטים איכותיים בתחומי האנרגיה, הסביבה והתחבורה.
"לקרן פריסה רחבה של פרויקטים בהקמה בכל תחומי התשתיות. עם סיום הקמתם, צפויים פרויקטים אלו להגדיל משמעותית את תזרים המזומנים הפנוי. במהלך השנה ביצענו תהליכים משמעותיים שהובילו לביסוס וחיזוק השקעות הליבה, קידמנו פעילות ייזום וצמחנו באופן ניכר על ידי שימוש בתזרימים החופשיים הפנויים שייצרו ההשקעות, ויצרנו זהות אינטרסים בין המשקיעים בקרן לבין חברת הניהול.
"פנינו קדימה לשנת 2024 כשהשקעות הקרן נמצאות בפריסה מצוינת ומיצוב עסקי גבוה בכל אחד מתחומי הפעילות. אנו נכנסים לשנה זו עם חזון ואסטרטגיה ברורים לשנים הקרובות. נמשיך לפעול לפיתוח הנכסים ולשיפור הרווחיות והתזרימים בפרויקטים השונים ולהוביל מהלכים שישיאו ערך למשקיעים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה