השוק

יצחק תשובה ירכוש נתח משדה דב של חנן מור? ההצעה שקיבל נחשפה

יצחק תשובה נזיל מאוד והציע לקנות את הנושים הקטנים של חנן מור בשדה דב ובשלב הזה אינו מעוניין לרכוש חלקם של הבנקים לאומי ודיסקונט; ההצעה המועדפת כרגע היא לחברות ליגאל דמרי שיבנה את הפרויקט וירכוש את חלקם של בנק לאומי ודיסקונט
ניצן כהן |  1
יצחק תשובה (צילום shutterstock, פלאש 90)
גורמים שונים בשוק ההון (להלן מתווכים מטעם עצמם) הציעו בימים האחרונים בשמו של איש העסקים יצחק תשובה להפניקס ומיטב לרכוש את חלקם בקרקע של חנן מור בשדה דב. תשובה לא הגיש הצעה רשמית וככל הנראה גם אינו מתלהב מהרכישה אך הנחת העבודה של הגורמים שהציעו בשמו של תשובה את ההצעה היא שחבירה של תשובה ליגאל דמרי תהפוך את הקרקע לפרויקט.
נסביר קצת מהיכן נובעת הטעות. איש העסקים יצחק תשובה נזיל מאוד בעיקר בגלל הדיווידנדים הגבוהים שחילקה קבוצת דלק בשנתיים האחרונות. גורמים בשוק ההון שמנסים לתפור עסקאות מזהים פוטנציאל מעניין בשילוב כוחות של יצחק תשובה ויגאל דמרי בכל הנוגע לפרויקט של חנן מור בשדה דב שנמצא בבעלות הנושים ומכאן הם הציעו הצעות על דעת עצמם.
 
יחד עם זאת, בסביבתו של תשובה לא התנגדו למהלך בו תשובה ירכוש את חלקם של הפניקס ומיטב בפרויקט ואילו יגאל דמרי ירכוש את חלקם של בנק לאומי ודיסקונט בפרויקט וככה שילוב של היזמות של תשובה עם יכולת הביצוע של דמרי יוציא את הפרויקט מידם של הנושים והפוך אותו לבר-קיימא.
ההצעה שהוגשה בשם יצחק תשובה אינה על דעתו, כרגע לפחות, אבל באופן עקרוני הוא אינו מתנגד להצעה טובה, ככל שזו תגיע מכיוון המתווכים אבל בכל מקרה מדובר כרגע בהצעה של מתווכים - בדגש על כרגע.
כאן המקום לציין שכרגע לפחות בהפניקס לא ששים למכור את חלקם בפרויקט ושם יש הערכה לפיה ההצעה של יגאל דמרי היא ההצעה הנכונה להביא את הפרויקט של חנן מור שנקלע לקשיים כלכליים בעקבות רכישת הקרקע.
חנן מור רכש כאמור את הקרקע בשדה דב באמצעות מימון מקונסורציום מלווים שהגדולים שבהם הם בנק לאומי, בנק דיסקונט, הפניקס ומיטב.
מקבוצת תשובה נמסר: החברה מקבלת כל העת פניות לעסקאות נדל״ן במקומות שונים בארץ ובעולם. עד כה לא התקבלה כל החלטה בנושא״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הוציאו את השם חנן מור מהחברה והמניות יעלו (ל"ת)
    אייל 04/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור