השוק

לקראת ניתוק היחסים? זה המהלך החריג של הטורקים

יחסי ישראל-טורקיה ידעו עליות ומורדות בעבר אך נראה שבמלחמה הנוכחית המשבר חריף במיוחד. לאחר שלל ההצהרות של ארדואן נגד ישראל ונתניהו, זו הסנקציה הכלכלית החדשה נגד ישראל
מערכת ice |  4
ישראל, טורקיה (צילום freepik)
המשבר בין טורקיה לישראל מחריף? בגלובס מפרסמים כי הממשלה הטורקית מעכבת משלוחים רבים שהיו אמורים לצאת מטורקיה לישראל בחמישה ימים האחרונים. בנוסף, ישנה תקלה במערכת הטורקית שמציגה שגיאה כשמנסים לבצע הצהרת מכס לישראל, התקלה המדוברת מתרחשת רק במקרה שמנסים לבצע את ההצהרה לישראל.
נשיא טורקיה, רג'פ טאייפ ארדואן, התבטא כבר מספר פעמים נגד ישראל בכל פעם שישנה התחממות ברצועת עזה. במלחמה הנוכחית ארדואן התבטא בחריפות במיוחד: "הפצצת ריכוזים אזרחיים, רצח אזרחים, מניעת סיוע הומניטרי וניסיון להציג את זה כהישגים – כל אלה רק רפלקס של ארגון ולא של מדינה."
עוד לפני שפרצה המלחמה נרשמה ירידה בייבוא מוצרים מטורקיה. בשנת 2023 ישראל ייבאה מטורקיה סחורות בשווי של כ-5.42 מיליארד דולר לעומת כ-7 מיליארד דולר בשנת 2022.
הירידה מתבטאת גם ביצוא מישראל לטורקיה, בשנת 2023 היצוא הסתכם בכ-1.5 מיליארד דולר, בשנת 2022 הוא עמד על כ-2.5 מיליארד דולר. בתחילת השנה טורקיה הסירה את ישראל מרשימת המדינות אליה היא מייצאת. "עונש" נוסף שהטורקים הטילו על ישראל היא ההפסקה של משרד המסחר הטורקי בכנסים המשותפים עם ישראל.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תל אביב
    יצחק 04/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טורקיה מחפשת מלחמה בכוח השם ישלם להם בים הם לא יגיעו לעזה.
    סגור
  • 3.
    להחרים ולא לשכוח מחר (ל"ת)
    יובל 04/2024/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    הכלכלה התורכית בבעיה.הריבית
    Mtlk 04/2024/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הכלכלה התורכית בבעיה.הריבית הורגת להם את הכלכלה.פגיעה ביצוא התורכי פוגעת גם בהם בסופו של דבר.אבל הישראלים ימצאו דרך לעקוף את הבעיה בסופו של דבר.כמו הוספת יעד בדרך.בטח קפריסין.
    סגור
  • 1.
    להחליף עם יוון
    חפץ לב 04/2024/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    טורקיה out יוון in. שכלכלת טורקיה תלך לעזה זל
    סגור