השוק

התאוששות בענף היהלומים? היבוא צנח ב-33%, יצוא ב-566 מיליון דולר

חודש מרץ מסמן את המגמה לרבעון הראשון של שנת 2024. למרות ירידה בסחר ביהלומים מלוטשים, נרשמה עלייה בסחר ביהלומי גלם. בחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ-20 מיליון דולר. אופיר גור, משרד הכלכלה: "סיבות זהירות לאופטימיות, מנטרים את המצב בשוק העולמי"
מערכת ice | 
יהלום (צילום אילוסטרציה AI)
חודש מרץ שהסתיים, מסמן את המגמה לרבעון הראשון של שנת 2024: ירידה בסחר ביהלומים מלוטשים ועלייה בסחר ביהלומי גלם, כך על פי סיכום רבעוני ראשון לשנת 2024 שמפרסם הבוקר (שני) המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה. 
בסך הכל ברבעון הראשון של השנה, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ- 322 מיליוני דולר, עלייה של כ-12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש מרץ לבדו נרשמה עלייה של כ-60% לעומת חודש מרץ 2023). יצוא נטו של יהלומי גלם באותה התקופה עמד על סך של כ- 294 מיליוני דולר, עלייה של כ-10% לעומת הרבעון הראשון בשנת 2023 (כשבחודש מרץ לבדו נרשמה עלייה של כ-49% לעומת חודש מרץ אשתקד).  
 
יבוא היהלומים המלוטשים נטו ברבעון הראשון של השנה עמד על סך של כ-487 מיליוני דולר, ירידה של כ-33% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2023 (כשבחודש מרץ לבדו נרשמה ירידה של כ-41% לעומת מרץ אשתקד) ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ-566 מיליוני דולר, נרשמה ירידה של כ-32% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2023 (כשבחודש מרץ 2024 נרשם גרעון של כ-77 מיליוני דולר בקטגוריה זו, ככל הנראה עקב החזרות של יהלומים מהונג-קונג, שם נערכה תערוכה גדולה בתחילת החודש. גרעון גבוה יותר מאותה סיבה נרשם גם במרץ 2023). 
בחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ-20 מיליוני דולר, שמהווים כ-19% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל במרץ. בחודש זה יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ-57 מיליוני דולר, שמהווים כ-51% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל במרץ. 
אופיר גור, המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה ציין כי: "ענף היהלומים העולמי ממשיך לסבול מהטלטלות שמלוות אותו מאז פרוץ המלחמה באוקראינה והסנקציות שהוטלו על רוסיה, וישראל אינה שונה בהקשר זה משאר מרכזי הסחר העולמיים בענף. עם זאת, נתוני הסחר החיוביים ביהלומי גלם מספקים סיבות זהירות לאופטימיות ואנו ממשיכים לנטר את המצב בשוק העולמי ואת ההשלכות שעשויות להיות לכך על הענף בארץ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה