השוק

בנק ישראל מבטל עמלות לבנקים: זו הבשורה למי שיש משכנתא

בנק ישראל הודיע היום לבנקים כי הוא שוקל לשנות חלק מהעמלות שהם גובים כך שהמחיר שלהם יהיה הוגן יותר ללקוח אבל עמלה אחת תתבטל והיא עמלה משמעותית מאוד למי שיש משכנתא
ניצן כהן |  2
דני חחיאשווילי (צילום דוברות בנק ישראל, Magma Images)
המפקח על הבנקים, דני חחיאשווילי, הודיע היום לבנקים כי בכוונתו לצמצם חלק מהעמלות שהם גובים (כמו עמלת ערבות בנקאית, עמלת מסמכים שונים וכן הלאה) אבל ההודעה החשובה יוותר שחחיאשווילי מורה לבנקים לתקן נוגעת כמעט לכל משק בית שיש לו משכנתא.
אם כן, המפקח על הבנקים מורה למערכת הבנקאית שבמקרה של פירעון מוקדם של משכנתא שיש בה מסלולים שונים (מדובר כמעט בכל משכנתא שניתנת בישראל), ניתן לגבות עמלת פירעון מוקדם מופחת ונסביר את הדברים משום שהם מורכבים מעט.
 
משכנתא מורכבת למעשה (על פי רוב) ממספר מסלולים כשבפירעון מוקדם שלהם צריך לשלם עמלת פירעון מוקדם לכל מסלול בנפרד. כך למשל המסלול של ריבית קבועה יש לו עמלת פירעון מוקדם מסוימת ולמסלול של הריבית המשתנה יש עמלת פירעון מוקדם אחרת. בזמן פירעון מוקדם של כל המשכנתא הרי שהלקוח ישלם עמלת פירעון מוקדם שנמצאת בכל מסלול בנפרד.
כעת, מודיע המפקח על הבנקים למערכת כי הם לא יוכלו לגבות עמלת פירעון מוקדם על כל מסלול בנפרד אלא רק פעם אחת במועד אחד, ואלה חדשות טובות למי שיש לו את היכולת לפרוע מוקדם משכנתא.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ועכשיו מה יקרה??
    ליאור 04/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יחברו את הסכום של העמלות על הפרעונות המוקדמים ויתנו לך לשלם את הכלבתור עמלה אחת גדולה- כל הכבוד בנק ישראל, חסכתם לנו חתימה אחת
    סגור
  • 1.
    אין במקרה חדשות טובות למי שסתם יש לו חשבון ושותים ממנו? (ל"ת)
    בעל משכנתא 04/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור