השוק

האינפלציה בארה"ב הפתיעה; הורדת הריבית מתרחקת; החוזים נופלים

האינפלציה בארה"ב חדוש מרץ עלתה לקצב שנתי של 3.5% שהוא קצב גבוה מהתחזיות המוקדמות; ליבת האינפלציה נותרה גבוהה ברמה של 3.8% מה שמרחיק את הפרדרל ריזרב מתחילת תהליך של הורדת ריבית
ניצן כהן | 
מניות (צילום shutterstock)
האינפלציה בארה"ב בחודש מרץ גבוהה מהתחזיות המוקדמות מה שגורר הערכות כי התהליך של הורדת הריבית מתרחק. בחודש מרץ עלה מדד המחירים לצרכן ב-0.4% והקצב השנתי עלה ל-3.5%. אינפלציית הליבה (אינפלציה בניכוי רכיבים תנודתיים כמו אנרגיה ומזון) נותרה גבוהה ברמה של 3.8%. בעקבות הנתונים נרשמות ירידות שערים בחוזים העתידיים.
נכון להתבטאויות האחרונות של יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, הרי שככל שהאינפלציה לא תתכנס למרכז יעד יציבות המחירים, קרי ל-2% הוא יתקשה להתחיל להורדי את הריבית. אנחנו נמצאים במצב ממנו אזהיר פאוול ששומר על המדיניות שלו - אפס הפתעות לשוק ההון.
 
ויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים אמר בתחילת השבוע כי נתוני שוק העבודה בארה"ב שפורסמו ביום שישי מחזקים את ידיהם של אלו הטוענים שהריבית לא צריכה לרדת כלל השנה, וההסתברות להפחתת ריבית בחודש יוני בארה"ב ירדה.
באירופה נתוני אינפלציה דווקא מחזקים את ההערכה שהריבית תפחת בחודש יוני, אם כי גם בנתונים של אירופה ניתן לראות שמחירי השירותים עדיין עולים בקצב גבוה, ולא בדיוק ניתן להספיד את האינפלציה.
"בארה"ב" אמר בהר "השוק צופה שירשמו בין 2 ל-3 הפחתות בלבד עד סוף השנה. בכירי הפד ציינו בשבוע שעבר שהם יהיו זהירים עם תוואי הפחתות הריבית ואחד מהם אף ציין שאם המגמות הנוכחיות יימשכו (פעילות איתנה ואינפלציה גבוהה) אולי לא יהיה צורך להוריד ריבית השנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה