השוק

ענקית ההייטק הישראלית קורסת: תוכרז כחדלת פירעון?

קרן הגידור דומיניון קפיטל מבקשת שהאב סקיוריטי תוכרז כחדלת פירעון ובקשה כבר הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב יפו עם טענה כי החברה בחוב, בהיקף של 11.6 מיליון שקל, כאשר מועד פירעונו חלף ולא ניתן היה לגבות ממנה את הכסף
מערכת ice | 
כלכלה (צילום shutterstock)
בדרך לחדלות פירעון? חברת אבטחת הסייבר האב סקיוריטי שתפחה בארבע שנים בשווי שלה בלמעלה מ-1,000% ולאחר מכן צנחה ב-99% לקראת נקודת משבר. במרץ 2021 היא נכנסה לבורסה לניירות ערך על פי שווי של כ-89 מיליון דולר, היא התמזגה ב-2022 עם חברת SPAC בוול סטריט על פי שווי של 1.28 מיליארד דולר, אבל מהר מאוד המנייה איבדה גובה במהירות וכעת היא נמצאת בלב של הסתבכות משמעותית.
קרן הגידור דומיניון קפיטל מבקשת שהאב סקיוריטי תוכרז כחדלת פירעון ובקשה כבר הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב יפו עם טענה כי החברה בחוב, בהיקף של 11.6 מיליון שקל, כאשר מועד פירעונו חלף ולא ניתן היה לגבות ממנה את הכסף: "לא רק שלחברה אין אופק כלכלי, אין לה היתכנות כלכלית וספק רב אם אי פעם היה לה בשלב זה".
הקרן טוענת, על פי הדיווח של כלכליסט, כי האב סקיוריטי ממשיכה לשקוע בחובותיה ולייצר התחייבויות חדשות במיליוני דולרים חרף היותה חדלת פירעון כשהיא לא יכולה לכאורה להשיב אותם. בקשה דומה הוגשה גם בניו יורק.
על פי ניתוח של גלובס, המנייה של האב סקיוריטי איבדה תוך פחות משנתיים כ-99%, וכעת היא שווה בקושי 10 מיליון דולר, כאשר גם בעלי המניות כבר איבדו תקווה. אלא ש-Dominion Capital מחזיקה 4.6% במניות האב סקיוריטי, העבירה לה סכום ראשוני בגובה 2.5 מיליון דולר, אבל האב סקיוריטי לא עמדה בתנאים לכאורה. 
 
בד-DC הסבירו: "הפיקוח הגרוע של הדירקטוריון איפשר להנהלה לנקוט בפעולות מוטעות מאוד, להציג ביצועים תפעוליים עגומים וסדרה של עסקאות מפוקפקות שהובילו לאובדן ערך משמעותי"
מהאב סקיוריטי נמסר: "מדובר במחלוקת מסחרית שנמצאת בבירור, וכחלק מאמצעי לחץ פסול, הועבר דיווח שקרי על תביעה לחדלות פירעון שלכאורה הוגשה כבר בפברואר בזמן שלא הוגשה תביעה כזו בכלל, וגם לא יכלה להיות מוגשת שהרי זו תביעה משוללת יסוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה