השוק

בבנק האירופי מהססים להוריד ריבית: "ראינו מה מתרחש במזה"ת"

רוברט הולצמן, המשמש כנגיד הבנק המרכזי באוסטריה וכן חבר במועצת הבנק המרכזי של אירופה, טען כי המתיחות במזרח התיכון ומלחמת רוסיה אוקראינה עשויים להשפיע לרמה על מאמצי האיחוד להוריד את הריבית, למרות ההאטה באינפלציה
מערכת ice | 
בניין האיחוד האירופי בבריסל (צילום dimitrisvetsikas1969 / Pixabay)
אתמול (רביעי), אמר רוברט הולצמן אשר משמש כנגיד הבנק המרכזי באוסטריה, לערוץ CNBC כי האיום הגדול ביותר על הורדת הריבית הוא גיאופליטי, "מכיוון שראינו מה מתרחש במזרח התיכון". עוד הוא הוסיף כי מחירי האנרגיה הם אחד הגורמים שעשויים להשפיע באופן ניכר על האינפלציה, וזינוק במחירי הנפט עשוי להשפיע לרעה על מאמצי האיחוד להקל על המצב הכלכלי.
מי שתמך בדבריו של הולצמן הוא גם אולי רן, חבר במועצת הבנק המרכזי של אירופה ונגיד הבנק המרכזי של פינלנד. רן טען כי המתיחות בין איראן לישראל ומלחמת רוסיה אוקראינה הם הסיכונים הגדולים ביותר לאפשרות של הורדת הריבית באירופה. "הסיכונים הגדולים ביותר נובעים מגיאופוליטיקה, הן הידרדרות המצב באוקראינה והן הסלמה אפשרית במזרח התיכון. עם התקרבות הקץ נוכל להתחיל להפחית את רמת הצמצום של המדיניות המוניטרית, בתנאי שהאינפלציה תמשיך לרדת".
 
נכון לימים אלו, הריבית בגוש היורו עומדת על 4%, והיא הגבוהה ביותר מאז הושק היורו ב-1999. במקביל מתנהלים דיונים רבים במטרה להוריד את הריבית כבר בחודש יוני, בשל האטה באינפלציה. עם זאת, הבנק המרכזי הודיע כי לא "מתחייב מראש לנתיב ריבית מסוים", וכי הדבר תלוי בנתונים כלכליים שעוד עשויים להשתנות עד להחלטה המדוברת.
במהלך מסיבת העיתונאים, כריסטין לגארד כי "באפריל נקבל מידע מסוים ונתונים מסוימים, אבל בחודש יוני, אנחנו נדע יותר ונקבל הרבה יותר נתונים והרבה יותר מידע". עוד סיפרה על נתוני האינפלציה שימשיכו לרדת בקרוב כי: "מרבית מדדי האינפלציה המשיכו לרדת בפברואר, ואישרו בכך תמונת מצב של דעיכה הדרגתית בלחצי המחירים. האינפלציה צפויה לנוע סביב הרמות הנוכחיות בחודשים הקרובים ואז לרדת ליעד שלנו בשנה הבאה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה