השוק

ענקית ההשקעות האמריקאית: ההפסדים באג"חים יביאו את התשואות ל-5%

מנהל תחום הריביות בוואנגרד אומר בראיון שהתפרסם בבלומברג כי המשקיעים שהשקיעו באג"ח ממשלתי אמריקאי (כמעט כל העולם) ייאלצו לחתוך הפסדים בתשואות של 4.75% וזה יהיה טריגר לתשואות לטוס ל-5%, הרמה הגבוהה מאז 2007
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
השאלה הגדולה שנשאלת בשווקים בימים האלה היא: איפה נקודת האיזון בשוק האג"ח? מחד, התשואות גבוהות מאוד ומכבידות על הכלכלה הריאלית, ומאידך, זו, אינה עושה רושם מתקררת, כלומר לא רק שהאינפלציה לא יורדת אלא שהיא גם מרימה ראש וזה כבר מכניס את השווקים ללחץ.
קונצנזוס ההערכות מדבר כיום שרמות של 4.65%, הן רמות שמשקפות תשואה של נקודת איזון (פחות או יותר, מדובר בהערכות בלבד) כשהנקודה הזו מסמנת למשקיעים לרכוש אג"ח כי זו תשואה, שגבוהה ממנה קשה לראות כרגע. אבל הנה, בראיון שהתפרסם בבלומברג, אומר אלכס קוטני, מנהל תחום ריביות בוואנגארד אומר שהנקודה הקריטית נמצאת ב-4.75%, נקודה שלאחריה, תחזיקו חזק, התשואה הדולרית תטוס ל-5%.
 
קוטני מנמק את הדברים בכך שברמה של 4.75% המשקיעים יאלצו לסגור את הפוזיציה שלהם על האג"ח הממשלתי האמריקאי וזה יהיה גורם הלחץ שיטיס את התשואות לרמה של 5%, רמה שראינו כמוה רק בשנת 2007.  סגירת הפוזיציות תהיה מחויבת המציאות, הוא אומר, כדי לחתוך את ההפסדים.
עכשיו נסביר מעט את הרקע לדברים שאומר קוטני. בחודשים האחירונים היה קונצנזוס בשווקים שהריבית בארה"ב עומדת לרדת וזה העביר הרבה כסף לשוק האג"ח במטרה לקבע תשואות גבוהות לאורך זמן. בינתיים סביבת האינפלציה חזרה לעלות ושורה של אמירות של בכירי הפדרל ריזרב לרבות ג'רום פאוול שידרו לשווקים את המסר כי הריבית תתחיל לרדת, אם בכלל, אז רק לקראת סוף השנה.
זה יצר צורך לתקנן את התשואות ונוצר גל מכירות אג"ח שהביא את התשואות לרמות גבוהות מאוד (התשואות למעשה עלו מ-3.87% בפברואר השנה ל-4.67% בתחילת השבוע) והתקנון הזה גרם להפסדים לא פשוטים לשחקני האג"ח. הנחת העבודה כרגע שברמה של 4.75%, שחקני האג"ח יאלצו לסגור את ההפסדיםפ שלהם וזה יהיה מה שיטיס את התשואות ל-5%.
נזכיר כי וואנגרד היא חברת השקעות שמייצרת תעודות סל. החברה מנהלת סדר גודל של 8 טריליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה