השוק

מקדונלד'ס צונחת בגלל התמיכה בישראל: החרם נגד הרשת פוגע במכירות

רשת מקדונלד'ס העולמית ממשיכה להיפגע בעקבות התמיכה שלה בישראל, מה שהוביל לירידה במכירות בחנויות הזהות, בעיקר באירופה ובמזרח התיכון. גם בחברה כבר מודים שהסיבה לכך היא "ההשפעה המתמשכת של המלחמה במזרח התיכון"
מערכת ice | 
מקדונלדס הואשמה בתרומה לפלסטינים (צילום Magma Images, shutterstock)
רשת מקדונלד'ס העולמית ממשיכה להיפגע בעקבות התמיכה שלה בישראל ועל רקע ההנחה שהעניקה לחיילים במדים בישראל בדמות 50%, כאשר החרם עלייה הביא לירידה במכירות בחנויות הזהות (סניפים שהיו פתוחים ברבעון הראשון של 2024 והרבעון המקביל אשתקד), בעיקר באירופה ובמזרח התיכון.
המכירות של מקדונלד'ס בחנויות הזהות אמנם עלו ב-1.9% לעומת 2.1% שצפו האנליסטים, אך הדבר נגרם בעקבות עליית המחירים של החברה בתקופת הזמן בין הרבעון האחרון של 2023 לסיום הרבעון הרביעי של 2024. 
 
המכירות של מקדונלד'ס בשווקים הבינלאומיים שבהם היא פועלת באמצעות זכיינים, כמו למשל באירופה, אמריקה הלטינית ואסיה אמנם צמחו מעט, אך המכירות בחנויות הזהות בשווקים הללו נחלשו ב-0.2%, כאשר לטענת החברה הסיבה לכך היא "ההשפעה המתמשכת של המלחמה במזרח התיכון". 
בתוך כך, החברה סיכמה את הרבעון הראשון של 2024 עם הכנסות בהיקף של 6.17 מיליארד דולר ורווח מתואם של 2.7 דולר למניה, זאת בניגוד לציפיות האנליסטים שחזו הכנסות של 6.16 מיליארד דולר ורווח מתואם של 2.72 דולר למניה.
למעשה, מדובר בפעם הראשונה מאז הקורונה שרשת המזון המהיר מדווחת על ירידה במכירות בחנויות הזהות, כאשר היא כאמור מקשרת את זה באופן ישיר לתמיכה שהעניקה בישראל בתחילת המלחמה. אגב, הסניפים בהם נרשמה הירידה הגדולה ביותר במכירות הם כמובן במזרח התיכון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה