השוק

טבע עמדה בתחזיות הרבעוניות: המניה עולה ב-3% במסחר המוקדם

טבע עמדה בתחזיות הרווח לרבעון הראשון של השנה עם רווח נקי של 48 סנט למניה; החברה מאשררת תחזיות לשנה כולה כך שתזרים המזומנים החופשי שלה ינוע בטווחים של 1.7 עד 2 מיליארד דולר
ניצן כהן |  1
ריצ'רד פרנסיס (צילום shutterstock)
טבע עמדה בתחזיות הרווח המוקדמות של האנליסטים בניו יורק והמניה עולה ביותר מ-3% במסחר המוקדם בניו יורק. טבע מאשררת את התחזיות לשנה כולה כשגולת הכותרת היא תזרים המזומנים החופשי שלה שיעמוד בסוף השנה על 1.7 עד 2 מיליארד דולר.
אם כן, טבע אמנם פיספסה את תחזית הרווח הממוצעת שעמדה על 51 סנט למניה אולם טווח התחזיות נע בטווחים של 47 סנט עד 54 סנט למניה כך שטבע עמדה בחלק התחתון של תחזיות הרווח. שורת ההכנסות של טבע הרבה יותר מרשימה כשכאן השיגה החברה הכנסות של 3.8 מיליארד דולר בעוד ממוצע תחזיות האנליסטים דיבר על הכנסות של 3.73 מיליארד דולר. טווח התחזית של האנליסטים היה להכנסות של 3.63 עד 3.82 מיליארד דולר.
 
עוד כמה נתונים מהדו"ח מלמדים על צמיחה של 9% בהכנסות החטיבה הגנרית שעלו ב-9% בהשוואה להכנסות החטיבה ברבעון הראשון של 2023 וזאת במונחים של מטבע מקומי.
האוסטדו, אחת מתרופות הדגל של טבע רשמה ביצועים לא רעים ברבעון הראשון כשהמכירות בארה"ב עלו ב-67% לעומת המכירות שלה ברבעון הראשון של 2023. טבע אישררה את ההכנסות ממכירת האוסטדו שאמורות להסתכם בכ-1.5 מיליארד דולר.
מכירות האג'ובי שגם היא אחת מתרופות הדגל של החברה ומיועדת לטפל במיגרנה הסתכמו ב-113 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, מכירות גבוהות ב-18% מהמכירות ברבעון המקביל אשתקד.
הוצאות המס של טבע עלו בשיעור ניכר ברבעון הראשון של השנה והסתכמו ב-11.1% בהשוואה ל-7.1% ברבעון המקביל אשתקד כשבחברה אומרים שהעלייה בהוצאות המס נבעו משינויים בהטבות שקיבלה החברה בין השנים האלה. יחד עם זאת טבע רשמה הטבת מס של 52 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה.
נתון מעניין נוסף מהדוחות של החברה מעלה כי היקף החוב שלה ירד בסדר גודל של 200 מיליון דולר והסתכם ב-19.64 מיליארד דולר לעומת 19.83 מיליארד דולר בסוף 2023.
ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ"ל טבע ציין: "הטבע התחילה את שנת 2024 בצורה טובה, עם הכנסות גלובליות של 3.8 מיליארד דולר, גידול של 5% במונחי מטבע מקומי, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, לאור צמיחה איתנה בתרופות הגנריות בכל הגיאוגרפיות בהן פועלת טבע, וכן המשך צמיחה של תרופות המקור AUSTEDO® ו- AJOVY®".
עוד אמר פרנסיס כי "בעודנו מציינים שנה להשקת אסטרטגיית חזרה לנתיב של צמיחה, אני גאה בצעדים המשמעותיים שעשינו במימוש היעדים ונקודות הציון שקבענו לעצמנו בדרך לצמיחה, כולל בקידום פורטפוליו תרופות המקור ומנועי הצמיחה, וכן באישורי ה-FDA שניתנו לאחרונה עבור SIMLANDI® ו-SELARSDI® מוצרי הביוסימילר ל-Humira® ו- Stelara®, בהתאמה, וכן התוצאות החיוביות לניסוי לשלב ה-efficacy של שלב 3 ל- olanzapine LAI הניתן פעם בחודש  שהתפרסמו הבוקר.
"הניסוי עמד בנקודת הסיום העיקרית שלו, והראה וסבילות טובה לאפשרות טיפול ארוכת טווח יעילה לסכיזופרניה, ללא תופעות של PDSS לאחר מתן זריקה עד כה.  אנו ממשיכים להאיץ את התקדמות הצמיחה שלנו, ומאשררים את התחזית שלנו לשנת 2024".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נראה שה'ויה דולורוזה' של טבע מתקרבת לקיצה והמנייה מזנקת
    זה יום ייחלנו לו 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שהיו לו עצבי הברזל לחכות ולעשות את המסע במדבר של החברה שעמדה על סף פשיטת רגל וחווה התאוששות מופלאה יבוא עתה על שכרו. בעלי המניות אומרים לשני המנכ"לים האחרונים שולץ ופרנסיס - תודה רבה לכם על כל מה שעשיתם למען החברה ולמען המוני בעלי המניות שלה. תבואו על הברכה!
    סגור