השוק

דרמה כלכלית: האינפלציה זינקה ב-0.8%, הורדת הריבית מתרחקת

מדד המחירים לצרכן עלה בחודש אפריל בשיעור חד ומפתיע של 0.8% כשהתחזיות השמרניות ביותר היו למדד של 0.6%; הורדת ריבית כמובן שמתרחקת והאינפלציה השנתית עלתה ב-2.8%
ניצן כהן | 
נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון וראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, חיים גולדברג)
דרמה כלכלית, מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל עלה בשיעור חד של 0.8% והוא משקף קצב אינפלציה שנתי של 2.8% ולמעשה מדובר באובדן שליטה כלכלי. נזכיר כי התחזיות החריפות ביותר דיברו על מדד של 0.6%.
מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: תחבורה שעלה ב-3.4%, הלבשה שעלה ב-2.3%, תרבות ובידור שעלה ב-1.6%, דיור שעלה ב-0.6% ומזון ותחזוקת הדירה שעלו ב-0.3%, כל אחד. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות שירדו ב-1.3% וריהוט וציוד לבית שירד ב-0.5%.

נזכיר כי כרגע איננו מדברים על המילה האחרונה בתחום הלחצים האינפלציוניים שמקבלים משנה תוקף עם דולר גבוה, עליית מחירים נוספת של הדלק, עליית מחירי הסיגריות וכמובן נושא הקדמת העלאת המע"מ.
נתון נוסף מדאיג הוא העובדה שהממשלה ממשיכה להעביר כסף והרבה ממנו לשותפות הקואליציוניות ומכאן יש עלייה משמעותית בהוצאה הממשלתית לדברים שאינם קשורים למלחמה ובטח אינם קשורים לצמיחה עתידית או להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה וכן הלאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה