השוק

אנרג'יקס ברבעון חזק: הכנסות בסך 230 מיליון שקל

אנרג'יקס מסכמת את הרבעון הראשון לשנת 2024: המשך צמיחה ורוח גבית משמעותית לגידול מואץ בפעילות בארה"ב. ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו בכ-230 מיליון ש"ח, גידול של כ-26% לעומת כ-183 מיליון ש"ח ברבעון המקביל
מערכת ice | 
כלכלה (צילום vecteezy)
אנרג'יקס מסכמת את הרבעון הראשון לשנת 2024 עם תוצאות חזקות, עם המשך צמיחה ורוח גבית משמעותית לגידול מואץ בפעילות בארה"ב.

תוצאות עיקריות לרבעון הראשון לשנת 2024:
ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו לכ-230 מיליון ש"ח, צמיחה של כ-26% לעומת כ-183 מיליון ש"ח ברבעון המקביל (בנטרול הכנסות גידור בפולין כמתואר לעיל). הצמיחה נבעה מגידול בצבר הפרויקטים בהפעלה מסחרית וגידול בהכנסות ממתקנים קיימים.
ה-EBITDA ברבעון הראשון הסתכם לכ-167 מיליון ש"ח, צמיחה של כ-21% לעומת כ-137 מיליון ש"ח ברבעון המקביל. (בנטרול הכנסות גידור בפולין כמתואר לעיל).  
הוצאות מימון, נטו ברבעון הראשון הסתכמו לכ-42 מיליון ש"ח, לעומת כ-20 מיליון ש"ח ברבעון המקביל. 
הרווח נקי המיוחס לבעלים ברבעון הראשון הסתכם לכ-79 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ-76 מיליון ש"ח ברבעון המקביל (בנטרול הכנסות גידור בפולין כמתואר לעיל).
ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה ליום 31 במרץ 2024 הסתכם לכ-2.3 מיליארד ש"ח.
בהתאם למדיניות הדיבידנד של החברה , יחולק דיבידנד בגין הרבעון הראשון בסך של כ-55 מיליון ש"ח (10 אג' למניה), אשר ישולם בחודש יוני 2024.
אסא (אסי) לוינגר, מנכ"ל אנרג'יקס מסר: "אנו מסיימים את הרבעון הראשון לשנת 2024 עם תוצאות חזקות והמשך צמיחה  מואצת. אנחנו נמצאים בתנופת עשייה חסרת תקדים בטריטוריות השונות, אשר צפויה להביא להמשך צמיחה והתפתחות החברה בשנים הקרובות. 
השוק האמריקאי, אשר מהווה את מנוע הצמיחה העיקרי שלנו בשנים הקרובות, נמצא בנקודת זמן היסטורית מבחינת הגידול בביקוש לחשמל אשר יסופק בעיקר מאנרגיות מתחדשות. אנו מאמינים כי הניסיון שלנו בשוק האמריקאי, בשילוב עם שיתופי הפעולה האסטרטגיים, ממצבים אותנו היטב לתרגם את מגמות השוק ליצירת צמיחה חזקה לשנים הבאות. 
בחודשיים האחרונים השלמנו רכישה של שני פרויקטים פוטו-וולטאים בפנסילבניה בהספק כולל של כ- 200MWp וחתמנו על מזכר הבנות לרכישת צבר פרויקטים פוטו-וולטאים בארה"ב בהספק של מעל 1.2GWp, עם פוטנציאל לשילוב אגירה בהספק של מעל 1.2GWh. בנוסף, השלמנו עסקת מימון והשקעת שותף מס לצבר פרויקטים E3 בארה"ב בסך כולל של כ-530 מיליון דולר ואנו מנהלים מו"מ לקבלת מימון נוסף בסך של כ-620 מיליון דולר, עבור צבר הפרויקטים E4.  
בפולין, פעולות הממשלה החדשה מתחילות לשאת פרי וקיבלנו אישור חיבור לפרויקט רוח בהספק של 39MW. אנחנו ממשיכים לבנות ולהעמיק את צבר הפרוקטים שלנו ומאמינים כי אנו לפני תקופה של צמיחה מחודשת בשוק הפולני. 
בישראל, אנחנו ממשיכים בפיתוח הפרויקטים השונים ומציינים אבן דרך חשובה בחיבור פרויקט האגירה הראשון שלנו לרשת החשמל ותחילת הפעלה תחת אסדרת השוק".   

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה