השוק

דירוג מנהלי הכסף: זו הקרן עם התשואה הטובה ביותר

אפריל היה חודש קשוח בשווקים ומכאן שתשואות קרנות ההשתלמות היו שליליות; יחד עם זאת כדאי לשים לב, שהתשואות מתחילת השנה חיוביות ובסך הכל סבירות מאוד; העיניים של כולם נשואות לתמונת המקרו; הדירוג המלא
ניצן כהן | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אפריל היה חודש קשוח בשוק ההון כשהתשואות של קופות הגמל וקרנות ההשתלמות היו בהתאם. כדאי לזכור שאמנם התשואות באפריל היו שליליות אבל מאז תחילת השנה הן חיוביות ובסך הכל מציגות תשואות לא רעות בכלל. העיניים של כולם נשואות לתמונת המקרו, שם חוסר הוודאות הוא גדול ואולי גדול מידי מה שמקשה לקבל כיוון כללי ולצפות להמשך השנה.
אם כן, נכון להיום הרבה כסף חזר מהשקעה בחו"ל להשקעה בישראל כשקופות הגמל וקרנות ההשתלמות הגדילו את החלק הישראלי בתיק לאזור ה-30% (הוא היה סביב ה-20% בשנה שעברה) מה שזה אומר שבגדול המוסדיים פותחים צוהר לאפשרות שתתגבש עסקה לשחרור החטופים ומכאן לסיום המלחמה ומכאן לשיקום הצפון והדרום.
כך או אחרת, עד שהתהליך הזה יקרה מרבית הכסף יושב בארה"ב וגם שם שוק המניות החל לדשדש אולם בגלל המכפילים הגבוהים של ה-S&P500 ואולי בגלל חשש שכשהריבית הגבוהה תגיע לכלכלה הריאלית במלוא עוצמתה, זה יהיה קשוח מאוד לפירמות.
כך או אחרת, למנהלי ההשקעות אין יותר מידי מה לעשות בהינתן תמונת מקרו מהסוג הזה של חוסר ודאות אלא לקוות לטוב. דירוג קרנות ההשתלמות המלא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה