השוק

חברת התעופה עושה מהפכה: בדרך לעבור למטוסים בעלי כנף אחת

דלתא איירליינס ו-JetZero מדהימים את עולם התעופה עם מטוס חדשני בעל כנף משולבת. טיסת הבכורה מתוכננת לשנת 2027
מערכת ice |  2
דלתא איירליינס (צילום ויקיפדיה)
חברת התעופה האמריקאית דלתא איירליינס יוצאת לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת הסטארט-אפ JetZero לפיתוח מטוס מהפכני שעתיד לשנות את פני התעופה המסחרית. במרכז השותפות עומד מטוס בעל עיצוב "כנף משולבת" (Blended-Wing-Body), המציע יעילות דלק משופרת באופן דרמטי ומראה שונה לחלוטין מכל מטוס מסחרי הקיים כיום בשמים. מהלך זה מהווה נדבך משמעותי במסע המתמשך של דלתא לקידום חדשנות בתעשייה, הפחתת עלויות באמצעות חיסכון בדלק, שיפור חוויית הנוסעים, והשגת יעד פליטת אפס נטו עד שנת 2050.
על פי הפרסום בחו''ל, שיתוף הפעולה הרשמי בין דלתא ל-JetZero מגיע לאחר שהסטארט-אפ קיבל מענק משמעותי מחיל האוויר האמריקאי בשנת 2023, שנועד לסייע בבניית אב-טיפוס בקנה מידה מלא לטיסת בכורה המתוכננת לשנת 2027. דלתא תמלא תפקיד מכריע בתהליך הפיתוח על ידי אספקת מומחיות תפעולית חיונית להפיכת הטכנולוגיה החדשנית לישימה. "העבודה עם JetZero ליצירת מבנה מטוס ותכנון חוויית נוסעים חדשים לחלוטין היא מהלך נועז וחשוב לקידום יוזמות חיסכון בדלק ויעדי החדשנות של תעשיית התעופה," אמרה אמיליה דה-לוקה, מנהלת הקיימות הראשית של דלתא.

המטוס החדשני, בעל צורתו הייחודית השונה מהותית מהמבנה המסורתי של "גוף וכנפיים" הנהוג היום, מציע אפשרויות עיצוב פנים חסרות תקדים. דלתא תסייע בעיצוב חוויית פנים עתידנית שתבטיח רמה גבוהה במיוחד של נוחות לנוסעים ולצוות. הנוסעים יוכלו לצפות לשינויים משמעותיים בתא הנוסעים שישפרו את חווייתם, כולל תאי אחסון עליונים ייעודיים לכל נוסע, מושבים ושירותים נגישים יותר, ומספר שורות מופחת שיאפשר מרחב גדול יותר.
"JetZero פועלת לשנות את העולם באמצעות הבאת מטוס לשוק שמטרתו לטוס עוד בעשור הזה ולהשיג התקדמות מיידית ומשמעותית בהפחתת עלויות האנרגיה של חברות התעופה והפליטות הנלוות," הסביר טום אולירי, מייסד-שותף ומנכ"ל JetZero. "היכולת להשיג שיפורי יעילות משמעותיים כל כך בעתיד הקרוב משפיעה באופן מהותי על מחויבות התעשייה להגיע לאפס פליטות נטו עד 2050, ותשמש כבסיס שעליו ניתן יהיה לממש טכנולוגיות ויעילויות נוספות."
שיתוף הפעולה בין דלתא ל-JetZero מדגיש את המגמה הגוברת בתעשיית התעופה לחפש פתרונות יצירתיים לאתגרי הקיימות. בעוד שחברות תעופה רבות מתמקדות בשיפורים הדרגתיים ובדלקים חלופיים, הגישה של שינוי רדיקלי בעיצוב המטוס עצמו מציעה פוטנציאל לחסכון אנרגטי משמעותי. אולירי ציין כי דלתא הייתה בין חברות התעופה הראשונות לשתף פעולה עם החברה, ותמכה בה מאחורי הקלעים מאז 2023. "אנו מצפים להמשך התמיכה שלהם בתכנית שלנו באמצעות הידע והמומחיות העמוקים שלהם," הוסיף. המטוס החדשני צפוי להציב רף חדש לחדשנות בתעשיית התעופה ולהוות צעד משמעותי לקראת תעופה מקיימת יותר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איך יראה המטוס
    עמירם1 03/2025/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הראיתם איך צפוי להראות המטוס, למה?
    סגור
  • 1.
    השלב הבא
    יוני 03/2025/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מטוס ללא כנפים עם 4 גלגלים
    סגור