השוק

חברת האשראי MAX עם נתונים פנומנאליים - הרווח הנקי קפץ ב-36%

Max סוגרת רבעון עם רווח נקי של 79 מיליון ש"ח, צמיחה דו-ספרתית בתיקי האשראי וכניסה מפתיעה לתחום התיירות עם אתר חדש שמחזיר כסף לחופשה הבאה – כל הנתונים והמהלכים שמאחורי הזינוק

מערכת ice | 
שגית דותן (צילום shutterstock, אורן דאי)
Max פרסמה הבוקר (רביעי) את תוצאותיה לרבעון הראשון של שנת 2025 – והמספרים מעידים על מגמת צמיחה ברורה ורחבת היקף.
הכנסות החברה בתקופה זו הסתכמו בכ-586 מיליון שקלים, גידול של כ-14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. העלייה נרשמה בכל סעיפי ההכנסה, הן בריבית והן מעסקאות בכרטיסי אשראי בארץ ובחו"ל, כשמאחורי הנתונים עומדת עלייה חדה בהיקפי הפעילות הכללית של Max. הרווח הנקי של החברה קפץ בכ-36% והגיע ל-79 מיליון שקלים, בהשוואה ל-58 מיליון שקלים ברבעון הראשון של 2024, והוא משקף תשואה על ההון של 15.1%.
סך תיק האשראי של Max הסתכם בכ-12 מיליארד שקלים. בתוך כך, תיק האשראי הצרכני – הגדול מבין חברות כרטיסי האשראי – עמד על כ-10.82 מיליארד שקלים, נתון המהווה צמיחה של כ-15% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. מתוך זה, תיק האשראי לרכב זינק ב-50% והגיע לכ-3.64 מיליארד שקלים, ואילו תיק האשראי לעסקים גדל ב-10% והסתכם בכ-1.145 מיליארד שקלים. גם בהיבט תפעולי נרשמה צמיחה ניכרת: ההוצאות של Max ברבעון הסתכמו בכ-477 מיליון שקלים – עלייה של 12% – על רקע הרחבת הפעילות העסקית, גידול במחזורים ובהנפקת כרטיסים. ההוצאות להפסדי אשראי טיפסו אף הן, ועמדו על כ-46 מיליון שקלים, גידול של 5 מיליון לעומת התקופה המקבילה, על רקע צמיחה חדה יותר בתיק האשראי.
מחזור ההנפקות של החברה הגיע לכ-36.2 מיליארד שקלים, צמיחה של 12%. מתוכו, מחזור העסקאות בכרטיסי Max קפץ ב-19% והסתכם בכ-15.7 מיליארד שקלים.
כמות כרטיסי האשראי הפעילים עלתה לכ-4 מיליון – צמיחה של כ-9% לעומת השנה הקודמת – כשבתוך כך נרשמה עלייה של כ-14% בכמות כרטיסי Max. ההון העצמי של החברה הגיע בסוף הרבעון לכ-2.14 מיליארד שקלים, לעומת כ-1.906 מיליארד שקלים בתקופה המקבילה. יחס הלימות ההון הכולל עמד על 12.5%, בעוד שיחס ההון העצמי רובד 1 עמד על 10.3%, שניהם בעלייה קלה לעומת סוף 2024.
בתוך כל זה, בולטת השקה אסטרטגית חדשה: מנכ"לית החברה שגית דותן ציינה כי הרבעון הראשון של 2025 התאפיין בעלייה חדה במספר הישראלים הטסים לחו"ל – מגמה אותה Max מנצלת לטובת קידום מנועי צמיחה חדשים.
לפני כשבועיים השיקה החברה את Max Travel – אתר ייעודי להזמנת טיסות ומלונות, במסגרתו כל הזמנה מזכה את המשתמש בכסף לחופשה הבאה. המהלך משתלב עם סל השירותים הנלווה של החברה בתחום הנסיעות – ביטוח נסיעות, ביטול טיסה, חשבון מט"ח בכרטיס האשראי ועוד – ומעמיד את Max, לדברי דותן, כ-One Stop Shop עבור הלקוח הישראלי. לדבריה, השקת Max Travel היא חלק מאסטרטגיה רחבה של החברה להעמקת הצעת הערך ללקוחות הנוסעים לחו"ל.
דותן הוסיפה כי בעקבות הצמיחה, הפכה החברה לראשונה לחברה מדווחת – צעד המהווה עליית מדרגה באסטרטגיית המימון. לדבריה, הביקוש הגבוה בשוק להנפקת נייר הערך המסחרי הציבורי הראשון של Max מעיד על אמון רחב ביכולות החברה, איתנותה הפיננסית והמשך ההתרחבות בפעילות העסקית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה