משפט
אל על תתקפל? בקשה לתביעה ייצוגית נגד הרעת התנאים בחברת התעופה
נוסעים באל על הופתעו לגלות על ההרעה בתנאים, כפי שפרסמנו לראשונה בice. עכשיו בוצעה פניה לבית המשפט בדרישה לתביעה ייצוגית על פגיעה לכאורה בזכויות הצרכניות של אלפי נוסעים, בטענת להרעת תנאים
לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה בימים האחרונים בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד חברת התעופה אל על. מאחורי הפנייה המשפטית עומדת חנה פינקלשטיין, תושבת ירושלים, הטוענת כי החברה שינתה באורח חד-צדדי את תנאי השימוש בכרטיסי הטיסה מסוג "לייט" – מהלך שלטענתה פוגע בזכויותיהם של צרכנים שרכשו כרטיסים אלו עד לתאריך 20.5.25.
לפי הבקשה, שהוגשה באמצעות עורך הדין נועם צוקר, כרטיסי LITE נמכרו במשך תקופה ארוכה עם התחייבות ברורה מצד אל על: האפשרות לעלות למטוס עם תיק יד (טרולי) במשקל של עד 8 קילוגרמים, ללא תוספת תשלום. בנוסף כללו הכרטיסים הבסיסיים ארוחה ושתייה במהלך הטיסה, בעוד ששירותים אחרים – כמו הוספת מזוודה לבטן המטוס או בחירת מושב – הוצעו תמורת תשלום נפרד.
אלא שביום מן הימים, הודיעה אל על לסוכני הנסיעות על עדכון מדיניות, כפי שפרסמנו, ממנו עולה כי נוסעים המחזיקים בכרטיסי לייט ליעדים באירופה ובאיחוד האמירויות, אשר אינם משתייכים למועדון "הנוסע המתמיד", יידרשו למסור את הטרולי שלהם לבטן המטוס. המשמעות בפועל: שינוי מהותי בזכויות שנכללו בכרטיס, לאחר שכבר נרכש.
פינקלשטיין טוענת כי מדובר בהפרה בוטה של התחייבות צרכנית, תוך פגיעה ברבבות נוסעים ששילמו עבור שירות מסוים – ושנותרו ללא מה שהובטח להם. עוד נטען כי לא מדובר בשינוי עתידי, אלא בהחלה לאחור של תנאים מחמירים, ללא כל פיצוי כספי או זיכוי מצד החברה. לדבריה, ציבור הנוסעים מצוי כעת במצב של חוסר אונים, מאחר שהרכישה כבר בוצעה.
עוד ב-
בפנייתה לבית המשפט דורשת המבקשת לחייב את אל על להמשיך לאפשר לנוסעים שהזמינו כרטיסים עד למועד השינוי, להעלות עימם כבודת יד לתא הנוסעים בהתאם לתנאים המקוריים. לחלופין, היא מבקשת שהחברה תחויב להשיב פיצוי הולם או לספק זיכוי כספי לכלל הנפגעים מהמחדל.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(3):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
2.מי שטס עם אל על שיאכל אותהNRMG 06/2025/10הגב לתגובה זו0 0יש כול כך הרבה חברות תעופה טובות עד שאיני מבין למה טסים עם אל על. טסתי עם אל על פעם אחרונה לפני למעלה מ20 שנים ורבתי עם הדיילים. מאז לא טס איתם\סגור
-
1.הפעם אל על צודקתשונא את אל על 05/2025/27הגב לתגובה זו0 0תביעה מחוצפת הטרולי שלה בכל מקרה יגיע ללא תוספת תשלוםסגור
-
איך צודקת? אין שום צדק בלשנות תנאים לאחר רכישה (ל"ת)לא שונא אף אחד 05/2025/28הגב לתגובה זו0 0סגור



