השוק
אבל בעולם העסקים: האיש שעשה מהפכה במזון נפטר בגיל 100
ש. דניאל אברהם שב-1977 השיק את מוצר סלים-פאסט - שייק חלבון המעורבב עם חלב דל שומן ומיועד להחליף ארוחות הלך לעולמו
בגיל המופלא של 100 שנים נפטר ש. דניאל אברהם, היזם הראשון שהבין כיצד להפוך רעיון פשוט של תחליף ארוחה לאימפריה עסקית שהניבה מיליארדי דולרים. אברהם, שנולד בלונג ביץ' ניו יורק ב-1924 ושירת בצבא האמריקני במלחמת העולם השנייה, החל את דרכו העסקית בשנות ה-40 כשהצטרף לעסקי אביו במכירת תרופות ללא מרשם רופא. הוא הבין מוקדם שמוצרים הפותרים בעיות יומיומיות נפוצות מבטיחים מכירות חוזרות, עיקרון שהוביל אותו לאחר מכן לצמיחה מטאורית.
התפנית המכרעת הגיעה ב-1977 כאשר אברהם השיק את מוצר סלים-פאסט - שייק חלבון המעורבב עם חלב דל שומן ומיועד להחליף ארוחות. הקונספט המהפכני התבסס על מגמת שנות ה-70 שהעדיפה משקאות עתירי חלבון על פני מזון מוצק, והוא שיווק אותו כתוכנית מלאה: שייק לארוחת בוקר, שייק לצהריים וחטיף, בנוסף לארוחת ערב "הגיונית", בסך הכל 1,500 קלוריות ביום. הקמפיין השיווקי הגאוני כלל סלוגנים בלתי נשכחים כמו "תן לנו שבוע, נוריד לך משקל" ואישורים של דמויות ציבוריות כמו ראש עיר ניו יורק לשעבר אד קוך.
הצלחתו של המותג זינקה באופן דרמטי ב-1989 כאשר מנהל קבוצת הבייסבול דודג'רס, טומי לאסורדה, קיבל אתגר מכירותיו - אורל הרשיזר וקירק גיבסון - לרדת במשקל למטרות צדקה. אברהם הציע ללאסורדה 20,000 דולר לעמותה הנבחרת שלו רק כדי להיפגש ולדון בשימוש בסלים-פאסט. לאסורדה קיבל את האתגר עם הגרסה עתירת הסיבים של המוצר, ירד יותר מ-30 פאונד בשלושה חודשים והפך לדובר טלוויזיה מפורסם עם הכרזתו הנודעת "אם אני יכול לעשות זאת, גם אתם יכולים". המכירות שולשו ל-300 מיליון דולר כמעט בין לילה, והמותג המשיך לצמוח בכ-20% מדי שנה עד שהגיע ל-611 מיליון דולר ב-1999 עם רווח של 125 מיליון דולר.
עוד ב-
מעבר להצלחתו העסקית, אברהם היה תורם משמעותי למפלגה הדמוקרטית ופילנתרופ פעיל, במיוחד בתחום השלום במזרח התיכון. הוא ייסד ב-1989 את "מרכז ש. דניאל אברהם לשלום במזרח התיכון" ודורג בין 15 התורמים הפעילים הפוליטים החשובים ביותר בקרב מיליארדרים אמריקאים עם כמעט 22 מיליון דולר בתרומות. למרות שמכר את המותג לחברת יוניליוור ב-2000 תמורת 2.3 מיליארד דולר, אברהם המשיך לבקר את הדרך שבה החברה ניהלה את המותג, שחווה ירידה של 40% במכירות בין 2009 ל-2013.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



