השוק

שתי מניות הענק מחלקות "דיבידנד שמן" - זו הסיבה

קוקה-קולה ומקדונלד'ס ממשיכות להניב תשואות כפולות מהממוצע, עם היסטוריה של עשרות שנים של עליות דיבידנד – והמשקיעים מרוויחים. מה הן יעשו השנה?
מערכת ice |  1
קוקה קולה-אילוסטרציה AI (צילום shutterstock)
בזמן שתשואת הדיבידנד הממוצעת של מדד S&P 500 צנחה ל-1.18% בלבד, שתי חברות צרכניות מובילות ממשיכות להציע יציבות, רווחיות ותשואה גבוהה משמעותית: קוקה-קולה ומקדונלד'ס. מדובר בשמות שהוכיחו את עצמם לאורך עשורים – ולא רק בזכות המותגים החזקים שלהם, אלא בעיקר בגלל התמדה מרשימה בחלוקת רווחים לבעלי המניות. מניית מקדונלד'ס עלתה ב-3.5% מתחילת השנה. מניית קוקה קולה עלתה השנה ב-9%.
קוקה-קולה, שפרסמה תחזית מתונה השנה, מעניקה כיום תשואת דיבידנד של כ-2.97%, עם תשלום רבעוני של 0.51 דולר למניה. מדובר בזינוק מרשים של הדיבידנד, שעלה מ-1.84 דולר ב-2023 ל-2.04 דולר ב-2025 – השנה ה-63 ברציפות שבה החברה מעלה את הדיבידנד.
קוקה-קולה נהנית ממותגים שמכניסים מעל מיליארד דולר בשנה כל אחד, כולל Coca-Cola Zero, דיאט קולה, פאנטה ו-Fairlife. גם בשוק משתנה עם העדפה למוצרים בריאים, החברה מוכיחה יכולת הסתגלות וגיוון במוצרים. עם רווח נקי של 12 מיליארד דולר בשנה ומדיניות חלוקת דיבידנד של כ-75% מהרווחים, היא ממשיכה להוות עוגן בתיק של כל משקיע שמחפש הכנסה פסיבית.
מקדונלד'ס, שהדוחות האחרונים שלה לא היו מלהיבים, רושמת עם תשואת דיבידנד של כ-2.39% ועלייה של 6% בתשלום ל-1.77 דולר למניה, היא ממשיכה את רצף העלאות הדיבידנד זו השנה ה-49 ברציפות. למרות לחצים כלכליים ואינפלציה, הרווחיות של החברה נותרה גבוהה – 31% רווח נקי – כשהמודל העסקי מבוסס על זכיינים מקומיים ביותר מ-100 מדינות. כישלון זמני בניסיון להקים רשת משקאות לא בלם את ההתקדמות – החברה מתכננת להרחיב את היצע המשקאות בתוך הסניפים הקיימים, בהתאם לדרישת השוק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין סיכוי שכל מותג מכניס מיליארד דולר
    דן 08/2025/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי טריליון. מותג כמו קוקה קולה מוכר רק במיליארדי אחד לשנה ???
    סגור