השוק
רמי לוי שובר שיאים: הרבעון הטוב בהיסטוריה של הרשת
רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת רבעון עם הכנסות שיא: חצו לראשונה את רף ה-2 מיליארד שקל לרבעון - בתמיכת עלייה של כ-5.2% בפדיון חנויות זהות ועלייה של כ-10% במכירות בפעילות קמעונאות מזון. במהלך השנתיים האחרונות הכריזה החברה על דיבידנד לבעלי המניות בסכום כולל של כחצי מיליארד שקל
רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2025, המלמדות על הכנסות שיא ברבעון שחצו לראשונה את רף ה-2 מיליארד שקל.
דוחות החברה מצביעים על עלייה בפדיון חנויות זהות הן בפעילות הקמעונאות מזון והן בפעילות הפארם, עלייה בכמות המבקרים בסניפי הרשת בתמיכת העגלות החכמות המשפרות את חווית הקניה בסניפים, ירידה ברווחיות הגולמית בשל העמקת המבצעים לצרכנים.
עיקרי תוצאות לרבעון השני של שנת 2025:
ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון השני של שנת 2025 צמחו בכ-9.4% לשיא של כ-2.0 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.83 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה מעלייה של כ-5.2% בפדיון חנויות זהות בפעילות קמעונאות מזון ומפתיחתם של 3 סניפי דיסקאונט חדשים במסגרת יישום התכנית האסטרטגית להאצת קצב פתיחת סניפים חדשים, לצד גידול במכירות רשת גוד-פארם בעקבות עלייה של כ-7.2% בפדיון חנויות זהות ומפתיחתם של 5 חנויות חדשות של פארם.
ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון השני של שנת 2025 צמחו בכ-9.4% לשיא של כ-2.0 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.83 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה מעלייה של כ-5.2% בפדיון חנויות זהות בפעילות קמעונאות מזון ומפתיחתם של 3 סניפי דיסקאונט חדשים במסגרת יישום התכנית האסטרטגית להאצת קצב פתיחת סניפים חדשים, לצד גידול במכירות רשת גוד-פארם בעקבות עלייה של כ-7.2% בפדיון חנויות זהות ומפתיחתם של 5 חנויות חדשות של פארם.
הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2025 עלה בכ-7.6% לכ-459 מיליון שקל, בהשוואה לכ-426 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בסך הרווח הגולמי נבעה מהצמיחה האמורה בהכנסות, בקיזוז חלקי עם ההתמתנות ברווחיות הגולמית ברבעון בכ-0.3% לכ-22.9% לעומת כ-23.2% ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מהעמקת המבצעים במטרה להציע את סל המוצרים הזול ביותר בתקופה של עליית מחירים ויוקר מחיה, וכן בעקבות פתיחת סניפים חדשים והשפעת עליית שכר המינימום ותפעול המרלו"ג.
הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2025 הסתכם בכ-91 מיליון שקל, בהשוואה לכ-94 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי ברווח התפעולי נבע בעיקר מגידול בהוצאות תפעול כתוצאה מפתיחת סניפים חדשים שטרם הגיעו להבשלה מלאה, מגידול בהוצאות פחת עבור השקעות טכנולוגיות ומסיומם של הליכים משפטיים. שיעור הרווח התפעולי ברבעון עמד על כ-4.5% לעומת כ-5.1% ברבעון המקביל אשתקד, בהשפעת הירידה האמורה בשיעור הרווח הגולמי.
הרווח הנקי של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון השני של שנת 2025 הסתכם בכ-62 מיליון שקל, בהשוואה לכ-70 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווחים נבעה בעיקר מהעמקת המבצעים לצרכן כאמור, כאשר הרווח הנקי לפני מס ברבעון הסתכם בכ-82 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA של החברה ברבעון השני של שנת 2025 עלה לכ-174 מיליון שקל (כ-8.7% מההכנסות), לעומת כ-173 מיליון שקל (כ-9.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
עיקרי תוצאות למחצית הראשונה של שנת 2025:
ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה במחצית הראשונה של שנת 2025 צמחו בכ-7.7% לכ-3.85 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-3.58 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה מעלייה בפדיון חנויות זהות בפעילות קמעונאות מזון, ומפתיחת סניפי דיסקאונט חדשים.
ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה במחצית הראשונה של שנת 2025 צמחו בכ-7.7% לכ-3.85 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-3.58 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה מעלייה בפדיון חנויות זהות בפעילות קמעונאות מזון, ומפתיחת סניפי דיסקאונט חדשים.
הרווח הגולמי במחצית הראשונה של שנת 2025 עלה בכ-6% לכ-897 מיליון שקל, בהשוואה לכ-846 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה ברווח הגולמי נבעה מהצמיחה האמורה בהכנסות שקוזזה חלקית עם הירידה בשיעור הרווחיות הגולמית במחצית לכ-23.3% לעומת כ-23.7% בתקופה המקבילה אשתקד כתוצאה מהעמקת המבצעים לצרכנים.
הרווח התפעולי במחצית הראשונה של שנת 2025 הסתכם בכ-180 מיליון שקל, בהשוואה לכ-183 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. השינוי ברווח התפעולי נבע מגידול בהוצאות תפעול כתוצאה מפתיחת סניפים חדשים שטרם הגיעו להבשלה מלאה, מעלייה בהוצאות השכר ומעליית המדד. שיעור הרווח התפעולי במחצית עמד על כ-4.7% לעומת כ-5.1% בתקופה המקבילה אשתקד, כתוצאה מירידה ברווחיות הגולמית כאמור.
הרווח הנקי של רשת רמי לוי שיווק השקמה במחצית הראשונה של שנת 2025 הסתכם בכ-117 מיליון שקל, בהשוואה לכ-132 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ה-EBITDA במחצית הראשונה של שנת 2025 עלה לכ-342 מיליון שקל (כ-8.9% מההכנסות), לעומת כ-338 מיליון שקל (כ-9.4% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד.
מאזן ליום ה-30 ביוני 2025 ודגשים עיקריים:
לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-1 מיליארד שקל, כאשר היקף החוב הפיננסי זניח ועומד על כ-15 מיליון שקל בלבד. קופת המזומנים הגדולה שבידי החברה מאפשר לה לבחון הזדמנויות עסקיות אסטרטגיות, לרבות בדרך של מיזוגים ורכישות. החברה בוחנת כל העת, גם עתה, הצעות מסוג זה.
לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-1 מיליארד שקל, כאשר היקף החוב הפיננסי זניח ועומד על כ-15 מיליון שקל בלבד. קופת המזומנים הגדולה שבידי החברה מאפשר לה לבחון הזדמנויות עסקיות אסטרטגיות, לרבות בדרך של מיזוגים ורכישות. החברה בוחנת כל העת, גם עתה, הצעות מסוג זה.
בנוסף, במקביל לפרסום הדוחות, הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-52 מיליון שקל, בהמשך לחלוקת דיבידנד בסך של כ-228 מיליון שקל במהלך השנה האחרונה. מאז ההנפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, הכריזה וחילקה החברה דיבידנד בסכום כולל כ-2 מיליארד שקל.
עוד לפי הדוחות, בכוונת החברה להמשיך בהרחבת פעילות סניפי הדיסקאונט - רשת רמי לוי שיווק השקמה מפעילה כיום 61 סניפים (מתוכם, 3 סניפים בזכיינות). החברה מזהה פוטנציאל להקמה של כ-25 סניפי דיסקאונט נוספים באזורים חדשים בהם הרשת אינה פועלת כיום, ומעריכה כי פתיחת הסניפים החדשים לא תיצור קניבליזציה לסניפי הרשת הפעילים. בהתאם לכך, בכוונת החברה לפתוח כ-5 סניפי דיסקאונט וכ-13 סניפי פארם במהלך השנה הקרובה. בנוסף, משקיעה החברה באמצעים טכנולוגים מגוונים ומתקדמים שיביאו לשירות טוב יותר ולמגוון גדול יותר של שירותים ללקוחות החברה, לרבות בניית מחסן רובוטי לחלוקה באינטרנט.
מועדון הלקוחות של רמי לוי – הקבוצה מפעילה מועדון לקוחות תחת המותג ״מועדון הלקוחות של רמי לוי״. חברי המועדון נהנים משלל הטבות שאותן ניתן לממש בסניפי הרשת ובאתר האינטרנט של החברה. ביום 15.7.2025 דיווחה החברה על גיבוש הבנות עקרוניות לגבי הקמתו של מועדון משולב של מזון ותיירות לחברה, לישראכרט ולישראייר.
הקמת המועדון המשולב כפופה לקבלת אישורים כדין. שיתוף פעולה עם ישראייר עשוי לתרום למיצוב מועדון הלקוחות של הקבוצה כאחד ממועדוני הלקוחות האטרקטיביים לצרכן בישראל, ולהעניק לחברי המועדון ערכים מוספים משמעותיים בעיקר האפשרות לממש את בנופש בארץ או בחו״ל הטבות שנצברו ברכישת בקבוצה ובעסקים אחרים, אשר יתרמו לגידול במספר חברי המועדון ובהיקף פעילותו.
בתחום פעילות הסלולר, במהלך השנה האחרונה נוספו כ-68 אלף מנויים בפעילות הסלולר של רמי לוי, כך שנכון לסוף רבעון שני 2025 מצבת המנויים עלתה לכ-426 אלף מנויים, בהשוואה לכ-358 אלף מנויים בסוף רבעון מקביל אשתקד.
עוד ב-
רשת רמי לוי שיווק השקמה, בניהולם של רמי לוי ויפית אטיאס - לוי, פועלת כרשת חנויות דיסקאונט בתחומי המזון והטואלטיקה. הרשת פועלת הן במגזר הקמעונאי והן במגזר הסיטונאי, ומפעילה כיום 61 סניפי סופרמרקט (מתוכם, 3 סניפים הפועלים בשיטת הזכיינות) ו-5 סניפי מינימרקט שכונתיים וכן נקודת מכירה סיטונאית בצפון הארץ. בנוסף, לחברה אחזקה של כ-52% ברשת גוד פארם המונה כ-71 סניפי פארם ברחבי הארץ, פעילות בשוק התקשורת הסלולרית עם כ-426,000 מנויים כמפעיל סלולארי וירטואלי, וכן הפעלת בתי קפה ומרכולים עירוניים באמצעות חברת קופיקס גרופ.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.איש עשיר מאוד, קיבל קנס מגוחך על דיווח לא תקין לבורסהציפי 08/2025/19הגב לתגובה זו1 0כנראה בגלל שהוא אשכנזי, שמאלני פריווילגסגור



