השוק

הוט ממשיכה לרדת בהכנסות במובייל - פעילות המגזר העסקי מזנקת

חברת התקשורת הישראלית ממשיכה במגמה השלילית עם ירידה נוספת בהכנסות במובייל וירידה קלה בכמות הלקוחות הכוללת. פעילות המגזר העסקי, מאידך, צמחה ב-17.6% לעומת התקופה המקבילה. האירוע המשמעותי ברבעון השני: הסכם מכירת אחזקותיה של HOT במיזם הסיבים IBC
רוי שיינמן | 
פטריק דרהי וטל גרנות גולדשטיין (צילום משה שי / פלאש 90, אוהד רומנו)

חברת אלטיס של פטריק דרהי, בעלת השליטה בחברת התקשרות הישראלית הוט שבניהולה של טל גרנות גולדשטיין, חושפת את תוצאות החברה לרבעון השני של השנה, שמעידות על המשך ההאטה של החברה בעיקר בגזרת המובייל, אולם מאידך צמיחה חדה בפעילות המגזר העסקי.

האירוע המרכזי ברבעון היה הסכם ענקית התקשורת הישראלית, למכירת אחזקותיה (23.3%) במיזם הסיבים IBC לקבוצה בראשות הפניקס ובית ההשקעות מור. העסקה, שהשלמתה כפופה בקבלת אישורים רגולטוריים, אושרה לאחרונה על ידי רשות התחרות וממתינה כעת לאישורים נוספים, ביניהם משרד התקשורת. 
ההשקעה במיזם נעשתה בשנת 2020 בתקופת הקורונה המאתגרת בהיקף של כ-175 מיליון שקל, והמכירה נעשתה לפי שווי של כ-1.04 מיליארד שקל, כשחלקה של HOT עומד על כ-520 מיליון שקל.
בחזרה לדו"ח: סך ההכנסות של הוט (HOT) ברבעון השני עמדו על כ-251 מיליון אירו לעומת 253 מיליון אירו ברבעון המקביל, ירידה של כ-0.7%, כשברבעון הראשון של השנה נרשמו הכנסות של כ-267 מיליון אירו.
ה-EBITDA הסתכם בכ-78 מיליון אירו לעומת 85 מיליון אירו ברבעון המקביל, ירידה של 8.2%.
בגזרת המובייל, מספר המנויים ירד לכ-1.51 מיליון לקוחות, לעומת 1.519 מיליון לקוחות ברבעון הראשון של השנה. ההכנסות במובייל ירדו בכ-9% והסתכמו בכ-51 מיליון אירו לעומת 56 מיליון אירו ברבעון המקביל, ולעומת 55 מיליון אירו ברבעון הראשון.


ההכנסות בתחום הביתי, שכוללות אינטרנט, טלוויזיה וציוד, הסתכמו ב-183 מיליון אירו, ירידה של 5.7% לעומת הכנסות של 194 מיליון אירו ברבעון המקביל.

יש לציין כי בנטרול הקישורית, הוט והוט מובייל צומחות בהכנסות. בכך, סך הכנסות הקבוצה צומחות ברבעון השני הן במטבע מדווח והן במקומי. הכנסות הפעילות הקווית - פרטי, יורדות. מנגד, הכנסות מובייל והעסקי ממשיכות את מגמת הצמיחה.
 


כזכור, בחודש שעבר הגישה פלאפון הצעה לרכישת הוא מובייל, פעילות המובייל של הוט, בכ-2 מיליארד שקל. אם יצא לפועל, המהלך עשוי להשפיע בצורה משמעותית על שוק התקשורת בישראל תוך יצירת שחקן חדש משמעותי, כשלפלאפון יש כ-2.6 מיליון מנויי סלולר, ולהוט מובייל יש כ-1.5 מיליון מנויים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה