השוק

בהיקף של 1.2 מיליארד דולר - החברה הביטחונית עם הסכם ענק

מנועי בית שמש מדווחת על הסכם המסגרת הגדול בתולדותיה שיגדיל את צבר ההזמנות ב-57%: "ממצב את החברה כספקית מובילה בשוק התעופה העולמי"
רוי שיינמן | 
עליות חדות בבורסה (צילום pixabay,פלאש 90)
מנועי בית שמש היא אחת מהחברות הביטחוניות בבורסה שנמצאות בתנופה בשנים האחרונות, עם תשואה של כ-600% בשנתיים האחרונות, גם על רקע המלחמה בישראל אבל גם על רקע ההשקעות הגוברות של מעצמות  העולם בביטחון. הבוקר מדווחת בית שמש על הסכם המסגרת הגדול בתולדותיה, עליו חתמה חברת הבת חישולי כרמל.
הסכם המסגרת, שנחתם עם אחד מיצרני מנועי התעופה הגדולים בעולם ובסך כולל צפוי של כ-1.2 מיליארד דולר, מהווה הרחבה של הסכם מסגרת קיים עד 2028 שיתרתו הקודמת עמדה על כ-164 מיליון דולר. ההסכם החדש מהווה הרחבה משמעותית ותוקפו יוארך ל-15 שנה החל מאפריל 2025.
בנוסף ישנה אופציה להארכת ההסכם שאם תמומש ערך ההסכם צפוי לגדול בכ-400 מיליון דולר נוספים. בנוסף, הוסכם על פיתוח נוסף וייצור של חלקים חדשים עבור שתי תוכניות מנועים מובילות.
עם החתימה על הסכם זה, הגדילה הקבוצה את סך הסכמי המסגרת שברשותה, נכון למועד הדיווח, מכ-2.1 מיליארד דולר לכ-3.3 מיליארד דולר, עלייה משמעותית של כ-57%.
"אנו שמחים וגאים על חתימת חוזה עתק זה עם לקוח מהותי והרחבתו באופן משמעותי בכ- 1.2 מיליארד דולר, דבר אשר מגדיל באופן ניכר את היקף הסכמי המסגרת של החברה במעל ל-50% לסך של כ-3.3 מיליארד דולר", מסר רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש, מסר.
"החוזה מהווה צעד חשוב בהמשך פיתוחה של חשכ"ל ומוכיח את האמון שיש ללקוח זה ביכולותיה של חשכ"ל ושל הקבוצה כולה. העסקה הינה עסקה אסטרטגית עבורנו, שכן מדובר בהסכם המסגרת בהיקף הגבוה ביותר שחתמה הקבוצה בתולדותיה, המעצים את המיצוב העסקי והטכנולוגי  בתחום מגזר החלקים וכן מהווה עוגן משמעותי המחזק את מעמדנו בשוק כספק אסטרטגי עם שרשרת ערך הפועלת באופן מלא כ ONE STOP SHOP. בנוסף, עסקה זו מאפשרת לנו להיערך בצורה מיטבית עם אמצעי הייצור, התשתיות והמשאבים הנדרשים ולמקסם את היעילות התפעולית לשנים רבות קדימה", הוסיף דרורי.
מנועי בית שמש נמצאת בשליטת קרן פימי, ופועלת דרך חברת במנועי בית שמש והחברות הבנות - חישולי כרמל בע"מ (חיפה), LPO (סרביה) ו-Turbine Standard (ארה"ב). השירותים והמוצרים שמספקת הקבוצה מיועדים הן לשוק התעופה האזרחי והן לשוק התעופה הצבאי. 
ההסכם נכנס למגזר יצור החלקים בו פועלת חישולי כרמל: ייצור חלקים למנועי סילון לרבות עיבוד שבבי, ייצור יציקות מדויקות וחישול של חלקי מתכת למנועי סילון. לחברות הקבוצה מוניטין רב ושם עולמי בתחום זה. במגזר המנועים פועלת בית שמש לשיפוץ, הרכבה והנדסה של חלקים שונים למנועים ופיתוח וייצור של מנועי סילון.
בית שמש רכשה את חישולי כרמל ב-2018 בתמורה לכ-58 מיליון דולר. החברה קמה ב-1961 ונרכשה על ידי חברת פראט אנד וויטני האמריקאית בשנות ה-90. החברה מעבדת חלקי מתכת כמו דיסקים לצורתם הסופית עבור יצרניות מועי וחלקי תעופה בכל העולם.
בית שמש אכזבה את המשקיעים בדוחות האחרונים למרות שדיווחה על גידול של 24% בהכנסות ל-76.9 מיליון דולר. למרות הגידול בהכנסות הרווח הנקי דווקא ירד והסתכם ב-7.2 מיליון דולר לעומת 9 מיליון דולר ברבעון המקביל, כלשצד זאת כאמור הסכמי המסגרת שלה הסתכמו בכ-2.1 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה