השוק

ענקית הסייבר הישראלית לא עוצרת - שווי של 6.1 מיליארד דולר

ענקית הסייבר הישראלית השלימה גיוס של 435 מיליון דולר שהקפיץ את השווי שלה בקרוב ל-50% תוך שנה בלבד. מה מייחד את ארמיס והאם ההנפקה בדרך?
רוי שיינמן | 
יבגני דיברוב, מנכ"ל וממייסדי חברת הסייבר ארמיס (צילום ארמיס, freepik)
חברת הסייבר הישראלית ארמיס השלימה גיוס מרשים של 435 מיליון דולר, שהעלה את שווי השוק שלה ל-6.1 מיליארד דולר - קפיצה של למעלה מ-45% תוך קצת יותר משנה. את הסבב הובילה זרוע ההשקעות האלטרנטיביות של גולדמן סאקס, עם השתתפות של המשקיעה הוותיקה CapitalG, זרוע ההשקעות של גוגל.
הגיוס מגיע על רקע עלייה חדה בביקוש לפתרונות אבטחת סייבר, כאשר תאגידים וממשלות ברחבי העולם מתמודדים עם התקפות ממוקדות על תשתיות קריטיות. רק השנה, התקפות סייבר גרמו לנזקים כספיים של מיליארדי דולרים ולדליפות מידע נרחבות, מה שהפך את האבטחה הדיגיטלית לעניין קריטי בחדרי הישיבות של החברות המובילות.
ארמיס נוסדה בשנת 2016 על ידי יבגני דיברוב ונדיר יזרעאל. דיברוב, שמכהן כיום כמנכ"ל החברה, מביא איתו ניסיון עשיר מתעשיית הטכנולוגיה - הוא עבד בעבר באנבידיה, חברת השבבים הגלובלית. החברה מעסיקה כיום כ-850 עובדים ברחבי העולם, רובם בישראל ובארצות הברית.
הפלטפורמה של ארמיס מתמחה באבטחת מכשירים מחוברים בזמן אמת. בעידן שבו כל ארגון מנהל אלפי נכסים דיגיטליים - ממחשבים וסמארטפונים ועד מכשירי IoT, מערכות תעשייתיות ושירותי ענן - החברה מספקת נראות מלאה על כל נקודת חיבור אפשרית. המערכת מזהה באופן אוטומטי פרצות אבטחה, איומים והתנהגות חשודה, ומאפשרת לארגונים להגן על עצמם לפני שההתקפה מתממשת.
הלקוחות של ארמיס מרשימים במיוחד: החברה משרתת יותר מ-40% מחברות ה-Fortune 100, כולל גופים פדרליים אמריקאיים, בנקים מהגדולים בארה"ב, ורשתות קמעונאות ענקיות. בין הלקוחות: יונייטד איירליינס, קולגייט-פלמוליב וחברת המזון מונדלז (שמייצרת את אוראו, טובלרון ומילקה).
המספרים מדברים בעד עצמם. ארמיס חצתה לאחרונה את רף ה-300 מיליון דולר בהכנסות חוזרות שנתיות (ARR), כאשר הוסיפה 100 מיליון דולר תוך פחות משנה. חלק משמעותי מהצמיחה הגיע מרכישות אסטרטגיות של חברות נוספות, כולל הסטארט-אפים הישראליים סילק סקיוריטי ו-OTORIO.
הסבב הנוכחי נתפס בשוק כסבב "טרום הנפקה", ובחירת גולדמן סאקס כמשקיעה מובילה איננה מקרית. הבנק נחשב למומחה בהכנת חברות ליציאה לציבור, והעובדה שהחברה כבר חצתה את רף ה-300 מיליון דולר בהכנסות מקרבת אותה לסף המינימלי שנדרש להנפקה מוצלחת.
ארמיס הפכה לאחת מחברות הסייבר הפרטיות הגדולות בעולם, ומצטרפת לשורה של חברות ישראליות מצליחות בתחום כמו Wiz, Cye ו-Island. הגיוס האחרון מציב אותה כאחת הנציגות המובילות של תעשיית הסייבר הישראלית - חברות שבוחרות לא להימכר מוקדם אלא לבנות מותג גלובלי עצמאי ולהפוך לציבוריות.
עם הביקוש הגובר לפתרונות אבטחה מתקדמים, ארמיס נמצאת במיקום אידיאלי לנצל את הגל. השאלה כעת היא לא אם ההנפקה תגיע, אלא מתי בדיוק נראה את אחת מחברות הסייבר הישראליות המובילות פורצת לבורסה האמריקאית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה