השוק

אינטוסל לא המריאה: הטכנולוגיה שבבעלות סיסקו נמכרת בעשירית מהמחיר המקורי

שבע שנים לאחר שנרכשה בקרוב לחצי מיליארד דולר, הידע שבבסיס הסטארט אפ הישראלי ימכר ב-50 מיליון דולר בלבד ל-HCL ההודית, שתאמץ אליה למעלה מ-20 עובדי אינטוסל
רועי בהריר-פרל | 
צ'אק רובינס מנכ"ל סיסקו (צילום מסך יוטיוב)
אכזבה ישראלית? שבע שנים אחרי שחברת ההזנק המקומית אינטוסל (Intucell) נמכרה לסיסקו בכמעט חצי מיליארד דולר, האחרונה מוכרת את הידע שבבסיסה בכ-50 מיליון דולר בלבד. הרוכשת היא חברת HCL ההודית, שכבר מפעילה בארץ משרדי מחקר ופיתוח. החברה תאמץ אליה בין 20-30 מעובדי אינטוסל, ואליהם יצטרפו גיוסים חדשים שמתוכננת HCL.
אינטוסל פיתחה תוכנה לניהול עומסים ברשתות סלולריות, ופעלה עד היום כיחידת (SON (Self Optimizing Network נפרדת בתוך סיסקו. לפני שנרכשה על ידי האחרונה ב-475 מיליון דולר גייסה 6 מיליון דולר.
עם הזמן הטכנולוגיה שלה, שמאפשרת העברת נתונים מהירה בין מכשירי סלולר והפחתת הניתוקים מהרשת, הוטמעה בחלקים אחרים בסיסקו. כך, הצורך באינטוסל כגוף שלם הלך וקטן. במקביל, ערכה סיסקו שינוי אסטרטגי-מבני לקראת המעבר לדור החמישי והרחיבה מאוד את מערך השירותים שלה בתחום האופטימיזציה על חשבון פעילותה על אינוסטל. 
 
קראו עוד ב-ice
למעשה, עוד בסוף מאי הכריזה HCL על כוונתה לרכוש את פעילות החברה הישראלית בסיסקו - בעסקת מזומן של 50 מיליון דולר. בהודעה, היא גם הדגישה את כוונתה לקלוט חלק מהעובדים והעריכה כי הרכישה תסייע מאוד לאיכות השירות שהיא נותנת ללקוחותיה בתחום הטלקום. 
המקרה של אינוסטל אינו חריג בתעשייה. אקזיטים, גדולים ויוקרתיים ככל שיהיו, לא תמיד ממריאים לאחר הרכישה או הופכים לחלק אינטגרלי מהרוכשת - והסיבות לכך רבות. בשנה שעברה, לדוגמה, הודיעה ענקית התוכנה הישראלית אורקל כי היא סוגרת את הפעילות של ההזנק המקומי ראבלו - ארבע שנים בלבד לאחר שרכשה אותו בכ-450 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה