השוק

מדד התחרותיות ל-2020: כלכלת ישראל ירדה בשני מקומות

חופש הפעולה העסקי בישראל בנסיגה, כך עולה מניתוח איגוד לשכות המסחר. אוריאל לין: "יש להטות את הכף לטובת המגזר העסקי על חשבון זכויות העובדים"; לעומת זאת ישראל במקום הראשון ביצוא שירותי הייטק
אילן שניג | 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר (צילום freepic/ויקיפדיה)
כלכלת ישראל ירדה 2 שלבים אל המקום ה- 26 מבין 63 המדינות המפותחות בשנת 2020, כך עולה ממדד IMD של מכון המחקר השוויצרי. מכון המחקר IMD הוא אחד ממוסדות המחקר הנחשבים בעולם שבוחן אחת לשנה את מידת כושר התחרות בין הכלכלות הלאומיות על בסיס קריטריונים שונים: חוסן כלכלי, יעילות העסקים, מערכות התשתיות ויעילות ממשלתית.
בראש הדירוג העולמי ניצבת סינגפור ואחריה דנמרק, שווייץ, הולנד, הונג קונג ושוודיה. בתחתית הדירוג ממוקמות ירדן, דרום אפריקה, קרואטיה, מונגוליה, ארגנטינה ו־ונצואלה, המדורגת אחרונה.
קראו עוד ב-ice
מניתוח איגוד לשכות המסחר את נתוני מדד IMD, עולה, כי החוזקות של כלכלת ישראל, מתבטאות בדירוגה במקום הראשון בסעיף יצוא שירותי הייטק, בדומה לאשתקד;במקום הראשון לעומת השני בשנה שעברה בסעיף השקעה במחקר ופיתוח כאחוז מהתוצר; דירוג במקום השלישי בסעיף הוצאה ציבורית על חינוך (כאחוז מהתוצר) לעומת המקום ה- 4 אשתקד; בסעיף המודד את ההשקעות הישירות מחו”ל (כאחוז מהתוצר), ישראל מדורגת במקום ה-6 בשנת 2020 בדומה לשנה שעברה. מנגד, הדירוגים הנמוכים של ישראל, מתבטאים בדירוג במקום 48 בשיעור ההשתתפות בכוח העבודה, ירידה של 2 שלבים לעומת שנה שעברה; דירוג במקום 54 בגירעון הממשלתי, לעומת 49 בשנת 2019; בדירוג יוקר המחיה ישראל נמצאת במקום 52, ללא שינוי לעומת 2019; בסעיף יצוא סחורות כאחוז מהתוצר ישראל מדורגת במקום ה-56 בשנת 2020 לעומת 57 בשנת 2019; בסעיף מחירי הדלק ישראל נמצאת במקום ה-59 לעומת מקום 56 בשנת 2019.
נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, אמר כי "באיזון שצריך להיות קיים בין זכויות העובדים והגנות הצרכנים, יש כיום להטות את הכף לטובת חופש הפעולה במגזר העסקי. טעות חמורה היא לחשוב שיש מקום להפרדה בין האינטרס של הצרכנים לבין האינטרס של המגזר העסקי. המגזר העסקי הוא זה שמייצר את מקומות העבודה. אם לא נדע להוריד את רמת האבטלה ולייצר מקומות עבודה חדשים לא יהיה לצרכנים כוח קנייה“.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה